Zatímco se globální trh se smartphony zotavuje, Apple iPhone dosáhl za třetí čtvrtletí roku rekordně vysokého objemu prodeje. Třetí čtvrtletí roku 2023 bylo pro Mac tristní, ale nová čísla od analytické firmy Canalys ukazují, že iPhone měl rekordní prodeje, které Samsung překonal jen nepatrně. Tyto dvě firmy si byly tak blízké, že je Canalys ve skutečnosti uvádí jako obě s 18% podílem na trhu, ale říká, že díky prodeji Samsungu „těsně hájí svou pozici“.
Globální trh smartphonů ve 3. čtvrtletí 2024
18% Apple se od 3. čtvrtletí 2023 meziročně zlepšil o 1%, ale Samsung ve stejném období poklesl o 3%. Je příznačné, že Samsung uvedl na trh své nejnovější smartphony v červenci, na začátku čtvrtletí. Řada Apple iPhone 16 se začala prodávat teprve 13. září, tedy v polovině posledního měsíce čtvrtletí.
Zatímco nové vydání smartphonu obvykle zvyšuje prodeje při uvedení na trh, je možné, že tentokrát plánování fungovalo ve prospěch Applu z jiného důvodu. Prodeje řady iPhone 16 byly nevýrazné, takže jen krátký čas na prodej ve 3. čtvrtletí mohl pomoci. Canalys stále předpovídá, že řada iPhone 16 poskytne Applu „silný konec roku 2024 a pomůže hybnosti v H1 2025“, částečně díky Apple Intelligence. Analytici nicméně za úspěch Applu ve 3. čtvrtletí vděčí předchozímu modelu.
„Apple dosáhl svého dosud nejvyššího objemu za třetí čtvrtletí a nikdy nebyl ve třetím čtvrtletí blíže vedoucímu postavení na světovém trhu chytrých telefonů než nyní,“ řekl Runar Bjorhovde, analytik společnosti Canalys. „Pokračující silná poptávka po řadě iPhone 15 spolu se staršími modely Applu sehrála zásadní roli ve výkonu ve třetím čtvrtletí.“
„Posun trhu směrem k prémiovým zařízením, protnutý probíhajícím obnovovacím cyklem zařízení zakoupených během pandemie, přináší prospěch Applu,“ pokračoval Bjorhovde, „zejména v jeho silných regionech, jako je Severní Amerika a Evropa.“
Celkově Canalys uvádí, že celosvětový trh chytrých telefonů ve 3. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl o 5 %. To znamená, že jde o čtvrté čtvrtletí růstu v řadě. Canalys se také domnívá, že kupující odkládali upgrady v očekávání obchodů v Černý pátek nebo čínský den 11.11.