Části čínského trhu s nositelnými zařízeními ve třetím čtvrtletí roku 2022 poklesly, ale chytré hodinky, včetně Apple Watch Ultra , zaznamenaly růst. Kategorie chytrých hodinek byla jediným segmentem nositelných zařízení, který zaznamenal růst ve třetím čtvrtletí, což je meziroční nárůst o 17 % s 3,4 miliony prodaných kusů. Pozoruhodné je, že Apple Watch Ultra vedly k prodeji v prémiovém segmentu, což znamená zařízení, která stojí 700 dolarů a více.
Co ukazují analýzy?
Zásilky pro základní pásma klesly na 3,5 milionu kusů, což je 22% pokles, podle nedávné analýzy společnosti Canalys, kterou zaznamenal AppleInsider.
Základní hodinky zaznamenaly podobný pokles, i když ne tak drastický. Dodávky v tomto segmentu klesly ve třetím čtvrtletí o 7,7 % na 5,1 milionu kusů.
V Číně však stále dominovaly základní hodinky, které tvoří 40 % celkového trhu. Základní pásma a chytré hodinky byly téměř dokonce na 29 %, respektive 28 %.
Analytici jako faktory přispívající k celkovému poklesu trhu s nositelnými zařízeními o 7,1 % uvedli blokování v Číně, pokles spotřebitelské důvěry a snížené výdaje za nepodstatné zboží, jako jsou nositelná zařízení.
Pořadí prodejců
Canalys zkoumal zejména data od pěti největších čínských dodavatelů nositelných zařízení. Za prvé, Huawei ve třetím čtvrtletí dodal 2,9 milionu kusů, což představuje 24% podíl na trhu.
Na řadě je Xiaomi s 2,6 miliony prodaných kusů a 21,9% podílem na trhu. XTC, na třetím místě, dosáhlo 1,2 milionu zásilek při 9,8% podílu na trhu.
Apple na čtvrtém místě dodal milion kusů s tržním podílem 8,6 %. Nakonec seznam uzavírá OPPO s 500 000 zásilkami a 4,3% podílem na trhu.
Applu se dařilo i v dalších kategoriích zařízení. Například data z 8. prosince ukázala, že iPad společnosti je na špici trhu tabletů, i když jeho růst zpomalil na 7 %.