Na univerzitě v Neapoli Federico II v Itálii generální ředitel společnosti Apple Tim Cook řekl, že společnost má velký úspěch se zaměstnanci, kteří mají čtyři důležité vlastnosti. Na univerzitě po obdržení titulu Cook studentům řekl, že je nezbytné, aby se příchozí zaměstnanci starali o svět kolem nich.
O jaké 4 vlastnosti se jedná?
„Ve společnosti máme skupinu lidí, kteří chtějí skutečně změnit svět, kteří chtějí obohatit životy lidí, kteří chtějí zanechat svět lepší, než jej našli,“ řekl. „Je to ten druh pocitu, který vede lidi k tomu, aby dělali co nejlepší práci, a viděl jsem, jak se to opakuje znovu a znovu, a výsledky jsou prostě neuvěřitelné.“ A podělil se o čtyři vlastnosti, které Apple hledá při rozhovorech s lidmi – spolupráci, kreativitu, zvídavost a odbornost.
Spolupráce
Pokud jde o spolupráci, základní dovednost pro lidi, kteří chtějí pracovat pro Apple, Cook řekl, že tato vlastnost je zásadní pro vytváření nových produktů v Applu.
„Věříme, že silní individuální přispěvatelé jsou opravdu klíčoví, ale dva silní jednotlivci, kteří spolupracují, mohou odvést úžasnou práci a malé týmy dokážou neuvěřitelné věci,“ řekl.
„Takže hledáme schopnost spolupracovat s lidmi – základní pocit, že když se s vámi podělím o svůj nápad, že tento nápad poroste a bude se zvětšovat a bude lepší.“
Tvořivost
Kreativita je další základní vlastností, kterou Apple oceňuje, a společnost vždy hledá lidi, kteří myslí jinak.
„Hledáme lidi, kteří uvažují jinak, kteří se dokážou podívat na problém a nenechat se chytit dogmatem o tom, jak byl problém vždy vnímán,“ řekl.
„A tak hledáme někoho, kdo bude kolem problému chodit a dívat se na něj z různých úhlů a využívat své kreativní šťávy k nalezení řešení.“
Zvědavost
„Neexistují žádné hloupé otázky,“ řekl Cook studentům a zvědavost je kvalita, kterou Apple u lidí hledá.
„Zvědavost znamená být zvědavý na něco, co může klást spoustu otázek, ať už si myslíte, že jsou to chytré otázky nebo hloupé otázky,“ řekl.
„Je úžasné, když někdo začne klást otázky jako dítě, jak to člověka tlačí, aby si odpovědi promyslel opravdu hluboce. A tak v lidech hledáme tuto vrozenou zvědavost.“
Odbornost
Zaměstnanci Applu musí být odborníci ve svém oboru; že odbornost pochází ze vzdělání a předchozích pracovních zkušeností.
„Pokud děláme něco v oblasti průmyslového designu, potřebujeme někoho, kdo zná průmyslový design a má v něm určité dovednosti, ať už od studií na vysoké škole, nebo přes pracovní dny,“ řekl Cook.
Cook řekl, že tyto čtyři vlastnosti jsou dobrým vzorcem, který Apple používal v minulosti a bude i nadále používat při najímání nových lidí.
Z pohledu zaměstnance musí pracovat v práci, která je naplňuje vášní a naplňuje jejich život.
„Lidé musí pracovat z důvodu většího, než jsou oni sami,“ řekl. „Takže chcete mít vizi pro společnost, která je o službě zákazníkům a nějakým způsobem zlepšit jejich životy. Chcete to dělat etickým způsobem.“
„Není z toho žádná gravitace – gravitační přitažlivost je vždycky, co děláš pro ostatní?“ Cook pokračoval. „A s takovým účelem je úžasné, co lidé budou dělat z pracovního hlediska.“