Dokázali byste vyměnit svou oblíbenou značku smartphonů? Drtivá většina zákazníků iPhonů společnosti Apple se této platformy drží, přičemž se podle nové studie odhaduje, že společnost získala nejvyšší loajalitu ke značce ze všech výrobců smartphonů působících v USA.
Podle zprávy výzkumné skupiny CIRP si Apple za poslední tři roky udržoval míru loajality vyšší než 90 %. Výpočet byl založen na procentu nových zákazníků iPhone, kteří upgradovali z předchozího modelu iPhone. Pro srovnání, druhý Samsung se ve stejném období pohyboval s mírou loajality pod 70 %. Motorola a LG zaznamenaly nižší míru loajality, která má od roku 2019 klesající trend, poznamenává CIRP.
Kdo je v loajalitě hned za iPhony?
Pozice Applu jako předního hráče je z velké části svázána s loajalitou k operačnímu systému. Zatímco výrobci jako Samsung, Motorola a LG jsou žokejové na pozici v žebříčku Androidu, iPhone je jediným příjemcem zákazníků věrných iOS. Je to prosté, lidé věrní Androidu si mohou vybrat smartphone mnoha značek, ale lidé věrní iOS musí vždy kupovat iPhone.
„V rámci operačního systému Android má Samsung na celkovém trhu smartphonů podobně silnou pozici jako Apple. Motorola si udržela významný podíl, ale má mnohem nižší míru loajality ve srovnání se Samsungem,“ říká CIRP.
Apple získal 43 % prodejů smartphonů v USA za poslední tři roky. Samsung zaostával s 31 % celkových prodejů, ale představoval 54 % trhu Android.
Ve čtvrtečním vykazování příjmů za čtvrté fiskální čtvrtletí roku 2021 Apple uvedl, že tržby z prodeje iPhonů meziročně vzrostly o 47 % a dosáhly 38,9 miliardy dolarů. Za celý rok vzrostly příjmy z iPhonů o 39 % oproti roku 2019. Během následujícího čtvrtletního konferenčního hovoru generální ředitel Tim Cook uvedl, že zářijové čtvrtletí zaznamenalo rostoucí počet upgradů, tedy lidí, kteří přijali telefony z nové řady iPhone 13.