Hra se přes App Store šíří na zařízení iOS hráčů a každým dnem se rozrůstá a zabíjí jejich čas. A na podobném principu je i hra založena, nebudete však zabíjet čas, ale lidi na planetě Zemi.
Plague Inc. se během chvíle vyšplhala na první místo App Store žebříčků placených aplikací. Řekl jsem si, že ve hře musí tedy něco být a zkusil jsem ji. Stejně jako mnoho dalších hráčů po světě mě chytla a nepustila.
Základním principem hry je tedy vytvořit nákazu, rozšířit ji po celém světě a zabít všechny lidi na planetě Zemi, než stihnou vytvořit lék. Jako první si zvolíte obtížnost, která obsahuje několik typů nákaz a virů, které si budete muset postupně odemknout. Potom si zvolíte jméno nákazy, třeba Homer, Rath, Facebook, prostě cokoliv. Dále vybíráte stát, ve kterém vaše nákaza začne. Pokud vyberete velké státy jako USA, nebo třeba UK, budete to mít s rozšiřováním nákazy těžší, protože lidé v těchto státech více dbají na hygienu a mají silnější lékařství. Nyní už je čekáte na nakažení lidí, za které dostanete „DNA“ body. Za DNA body pak můžete vylepšovat nákazu.
Vylepšování se provádí ve třech různých záložkách: přenos (transmission), symptomy (symptoms) a schopnosti (abilities). V „přenosu“ si za DNA body můžete vylepšovat, jak se bude nákaza přenášet (jak překvapivé). Přes vodu, vzduch, krev a několik druhů zvířat. Každá samostatná větev těchto přenosů má různé účinky na různé státy, stejně jako v reálném světě. Po straně mají svůj popisek pro více informací. V symptomech máte například vyrážku, kašlání apod., které také vylepšujete a pomáhají rozšiřovat nákazu a následně se z nich mohou vyvinout smrtící zabijáci. A nakonec schopnosti nákazy. Schopnosti jako vyvíjení v chladném a teplém prostředí, odoslnost vůči lékům a v závislosti na typu nákazy také mutace symptomů a šíření.
Podle vlastního uvážení si tedy musíte představit, jak by se asi virus nejlépe šířil a podle toho ho vylepšovat. K dispozici máte i různé grafy o nákaze, zdravých, nakažených a mrtvých lidech apod. Po čase si nákazy všimne nějaký lékař a nákazu začnou zkoumat. Po dalším čase, když už máte nákazu více rozšířenou a už i třeba zabíjí, začnou státy vyvíjet lék. Jeho vývoj vidíte v pravém dolním rohu v procentech a po rozkliknutí dostanete detailní info. Bojovat s ním můžete dvěma způsoby. Buď uděláte nákazu tak smrtelnou, že lidé nestihnou lék vytvořit, nebo ve schopnostech budete vyvíjet odolnost vůči lékům a ztěžovat jeho zkoumání.
Jednoduchý princip hry doprovází promyšlená strategie, která rozhodně neoslní grafickou stránkou, ale chytne vás a nepustí. Nezískáváte ani žádné achievementy, ale hra alespoň podporuje žebříčky na Game Center a také službu OpenFeint. Hra je iOS universal a za 20Kč vám přinese hodiny a hodiny zábavy. Pokud tedy považujete vyhubení lidské rasy za zábavu. Neuškodilo by zapracování na grafické stránce hry, stačily by trochu větší detaily. Hra jinak funguje, až na pár prvotních bugů, bez problémů a zasekávání. Vývojáři rozhodně hru nenechají jen tak stát a budou přidávat updaty a zřejmě i In-App purchases. Hra by rozhodně potřebovala i ukládání stavu do iCloudu, jinak totiž ztrácíte motivaci odemykat všechny nákazy na dalším zařízením znovu. Pokud vývojáři vylepší alespoň trochu grafiku a přidají iCloud sync, bude mít hra ještě větší potenciál než doposud. Otázkou zůstává, jestli nezůstane mobilní vraždění lidstva pouze chvilkovým App Store trhákem. To napoví až čas.
Plague Inc. – 0,79€ – App Store Link
USA a UK jsou rozvojové státy? 😀 Vrat se na základku!
Kéž by to šlo, hned bych tam byl zpátky 🙂 Jinak děkuji, opraveno. Vzniklo to mým špatným překladem a pak už jsem si to neuvědomil.
Možná by bylo dobré použít kreativitu a psát vlastní články 😉
Tak to jsi špatně pochopil. Tím překladem jsem myslel upozornění, které vyskočí během hry (koho je těžší a lehčí nakazit).