OpenFeint PlayTime: multiplayerové hraní napříč platformami

OpenFeint se chystá kvůli konkurenci expandovat na Android a při té příležitosti uvést funkci, které umožní multiplayerové hraní mezi iOS a Androidem.

S příchodem Game Center, které se má trošku opožděně objevit v updatu iOS 4.1 příští týden, se situace pro herní high-score systémy poněkud zhoršila – jedná se o obrovskou konkurenci, která sice nebude zpočátku zabírat vysoké procento “trhu”, ale s postupem času se dostane na výsadní postavení, protože který systém si vyberou vývojáři budoucích her, když Game Center je vzhledově hezčí, má více fukncí a hlavně je přímo od Applu?

Mohlo by se tedy zdát, že osud současných systémů, mezi nimiž vynikají především nejrozšířenější OpenFeint a Crystal, je zpečetěn (což je škoda), ale vývojáří se jen tak nevzdávají. O moc lepší funkce než Game Center už nabízet nemůžou, a tak se zamysleli, čím jiným by mohli tento systém porazit nebo alespoň ohrozit – a rozhodli se expandovat tam, kam na ně Game Center nemůže, tedy na jiný operační systém.

Příchod OpenFeintu na Android byl ohlášen společně s funkcí OpenFeint PlayTime a je to vcelku logické, protože pouhou expanzí bez nějaké propojovací funkce by Game Center těžko ohrozili. Rozhodli se proto, že vyvinou systém, který by mohl zajišťovat realtimové (ale i tahové) multiplayerové hraní mezi těmito dvěma platformami. Existuje již totiž několik her, které jsou dostupné jako pro iOS, tak pro Android – například notoricky známá hra Angry Birds, která, abych byl přesný, ještě na Android nedorazila, ale po velikém úspěchu na iOS a rozšíření na WebOS se tam co nevidět chystá. Počet takových her se bude určitě zvyšovat, otázka ale je, jakým tempem, protože hraní na Androidu je doposud ještě v plenkách, možná kvůli složité optimalizaci pro všechny různé telefony a tablety.

Bude to asi složité na implementování, ale pokud to bude opravdu dobře fungovat, bude se jednat o “killer” funkci, kterou Game Center rozhodně nijak nedožene. Budete si totiž moci zahrát multiplayerovou hru se svým kamarádem, který má Android, a jednuše tak vyřešit spory iOS vs. Android OS jednou provždy. Na druhou stranu je ale zajímavé, že OpenFeint na svém webu píše, že chystá jakousi formu integrace svého systému s Game Center, abyste byli schopni spravovat svou hru z jednoho místa, i když bude podporovat oba systémy. Nejsem si ale jistý, zda je to ze strany OpenFeint dobrý tah.

Spolu s PlayTime se chystá v nové verzi OpenFeint mnoho vychytávek, od nakupování virtuálního zboží, přes virtuální měnu až po jakýsi In App Store, který má údajně fungovat podobně jako oficiální App Store In App Purchase. Bude velice zajímavé v budoucnu sledovat souboj OpenFeint vs. Game Center – doufejme, že se ani jeden nevzdá a oba se budou vyvíje tak rychle a kvalitně, aby poskytli nám hráčům co největší komfort při střílení ptáky do zdi a skákání do výšin.

Na srovnání OpenFeint, Crystalu a Game Center z pohledu hráče se můžete těšit za pár dní.

Previous Article

iOS 4.1 na iPhone 3G: zrychlení systému je výrazné! (video)

Next Article

Galcon Labs: perfektně zpracovaná strategie na iPhone!

Related Posts

Trainyard: logická hra pro milovníky vlaků a kolejí

Občas se stane, že různá nádraží jsou postavena tak nešikovně, že nějak smysluplně je propojit kolejemi může být velmi těžký oříšek. O to spíš, pokud ještě po kolejích jezdí vlaky různých barev, které musíte spojovat, kombinovat, přebarvovat a já nevím co ještě. To se však na normální železnici stát nemůže, a tak je tu od toho hra Trainyard - pokud máte rádi logické hry a vše kolem železnice, je pro vás tato hra jako stvořená.