Navigace: průvodce navigacemi pro iPhone

Jedny z nejdražších a přesto hodně stahovaných aplikací na App Store jsou navigace. Řidičů, kteří vyměnili své klasické navigace za nový software ve svém iPhonu se našlo opravdu dost. Přináším vám proto porovnání 3 nejlepších navigací Sygic, iGo a Navigon. Pokud uvažujete o koupi navigace, neměl by vám tento článek uniknout!

Sygic69,99€ – 1,81 GB

sygic

Sygic navigace je asi nejméně oblíbená a rozšířená navigace a musím hned poznamenat, že ze 3 aplikací, které dnes představuji, je nejslabší. Nevýhody Sygicu oproti konkurenci je velice pomalé zjišťování požadované trasy, která je navíc občas špatná! To bych viděl jako hlavní nevýhodu, dále pak občasné výpadky signálu (rozuměj chyba softwaru, ne samotného signálu), nestabilita samotného programu, opravdu nepraktické ovládání a nemožnost zoomovat 2ma prsty (multi-touch) odsouvá navigaci Sygic na poslední místo. Pokud vám mohu radit, o této navigaci neuvažujte.

iGo My way – 89,99€ – 1,39 GB

iGO Druhá navigace, kterou si dnes představíme, je iGo a u lze již považovat za plnohodnotnou a dobře fungující navigaci, která má příjemné prostředí, velmi kvalitní zvukový projev a dostatečné mapy. Ano, dostatečné, nikoliv dokonalé. Tato navigace by byla prakticky bez chyby, ale právě mapy ji malinko degradují. Velká města jsou  samozřejmě „pokrytá“ dobře, ale v menších bohužel navigace „nestíhá“. Může se vám stát, že po odbočení vlevo vám za 10 vteřin iGo „chytře“ napoví „Odbočte vlevo“. Takové mouchy jsou sice akceptovatelné, ale věřte mi, že vás v danné chvíli nepotěší a budete si řikat, že iGo asi nebylo to pravé ořechové. Abych to shrnul, samotný software je velice dobře udělaný, uvládání a čitelnost je na výborné úrovni. iGo však ztrácí v méně frekventovaných místech, proto vám ani tuto navigaci nedoporučím. A co poslední navigace v testu? Jak dopadl Navigon?

Navigon MobileNavigator79,99€ – 1,67 GB

navigon

A jak se říká do třetice všeho nej – Navigon je opravdu nej. Tento produkt je momentálně nejstahovanější navigace a uživatelé asi vědí proč. Navigon dle mého splňuje vše co od navigace očekávat – kvalitní a přehlednou grafiku, která se mi subjektivně víc líbí než u iGo, rychlé a intuitivní ovládání a předevšim nepřekonatelné mapy! Jako jediná ze všech 3 navigací prakticky nemá problém a navíc dokáže upozornit na radary. Radary by měl oznamovat také iGo, avšak databáze radarů má lepší Navigon. Všeobecně mapy této navigace jsou na lepší úrovni aproto bych volil Navigon. Práce v samotné navigaci je opravdu příjemná, zoom map se ovládá výborně a celkově je ovládání Navigonu kvalitní. Mínus této aplikaci dám pouze za zvuky, které oproti iGo jsou horší a navigaci je zkrátka o něco hůře rozumět. To bych ale neviděl jako výrazné mínus, ze všech tří dnes testovaných navigací dopadl Navigon nejlépe.

Možná se vám zdá, že můj verdikt je až příliš jednoznačný, ale zkrátka Navigon je dle všeho prozatím opravdu nejlepší dostupná navigace. Říkam prozatím, protože se čeká na produkt známé firmy TomTom, která je velmi očekávána. Na druhou stranu proč čekat, když MobileNavigator funguje dobře? Asi proto, že každá navigace má své pro a proti a každý by si měl zvolit právě tu, která mu nejvíce vyhovuje – já doporučuji Navigon, který vám rozhodně dobře poslouží.

Ještě si neodpustím 2 pěkná videa z YouTube, která jasně demonstrují porovnání Navigonu jak s klasickou navigací od TomTomu, tak s propadákem tohoto testu, navigací Sygic.

Tomtom GO 720 vs Navigon MobileNavigator

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EgbVCPIipO8[/youtube]

Navigon vs. Sygic

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WUM8piag5yM[/youtube]

Máte vlastní zkušenost s navigacemi? Podělte se s námi v diskuzi!

126 comments
  1. S tím hodnocením a pořadím souhlasím, ale mám výhrady k hodnocení zvukového výstupu, a to z vlastní zkušenosti. Navigon, pokud se propojí s audiosystémem v autě, je podstatně kvalitnější. Nejsou zde slyšet „švy“ při spojení hlášení, u iGO ano. Dále Navigon při přehrávání MP3 plynule a nenásilně ztlumuje hudbu, což iGO zase ne. Jinak z reproduktoru iPhona je iGO opravdu srozumitelnější… Ovšem to bimbání u iGO před každou hláškou je opravdu po chvíli „na palici“.

  2. S tím hodnocením a pořadím souhlasím, ale mám výhrady k hodnocení zvukového výstupu, a to z vlastní zkušenosti. Navigon, pokud se propojí s audiosystémem v autě, je podstatně kvalitnější. Nejsou zde slyšet „švy“ při spojení hlášení, u iGO ano. Dále Navigon při přehrávání MP3 plynule a nenásilně ztlumuje hudbu, což iGO zase ne. Jinak z reproduktoru iPhona je iGO opravdu srozumitelnější… Ovšem to bimbání u iGO před každou hláškou je opravdu po chvíli „na palici“.

  3. Golf: díky za zkušenosti. je pravda, že při zapojení Navigonu do Audiosystému automobilu se musí zvuk samozřejmě zlepšit, v testu jsem to nezohledňoval, ale je dobré to vědět.

  4. Golf: díky za zkušenosti. je pravda, že při zapojení Navigonu do Audiosystému automobilu se musí zvuk samozřejmě zlepšit, v testu jsem to nezohledňoval, ale je dobré to vědět.

  5. S poradim by sa suhlasit dalo, co ma ale zaujima – moze autor uviest nejake priklady „spatne“ spocitanych ciest navigaciou Sygic? Plus si dovolim pripomienku – zaostavanie pozicie vozidla, resp zhorsene spravanie sa prijmu GPS signalu je v pripade iPhone velmi zavisle od nabitia baterie. Spravanie sa zhorsuje priblizne na polovicnej kapacite a pri velmi prazdnej baterii uz nepomoze na zlepsenie ani pripojenie na nabijacku.

  6. S poradim by sa suhlasit dalo, co ma ale zaujima – moze autor uviest nejake priklady „spatne“ spocitanych ciest navigaciou Sygic? Plus si dovolim pripomienku – zaostavanie pozicie vozidla, resp zhorsene spravanie sa prijmu GPS signalu je v pripade iPhone velmi zavisle od nabitia baterie. Spravanie sa zhorsuje priblizne na polovicnej kapacite a pri velmi prazdnej baterii uz nepomoze na zlepsenie ani pripojenie na nabijacku.

  7. Piso:
    špatný „výpočet“ trasy uvést nemohu. Představte si, že máte 3 navigace a vaším úkolem je popsat zkušenosti, vlastnosti a porovnání. Garantuji vám, že ve většině faktech bude hlavním měřítkem váš subjektivní pocit a v recenzi navigací je tento faktor také znatelný. A můj „pocit“ je ten, že Sygic opravdu hledá trasy nejhůř.
    Co se týče nabíjení resp. vybíjení při zaplé navigaci, tak máš pravdu, navigace je opravdu „nenažraná“ a trvalé nabíjení v autě je téměř nutností, děkuji za připomenutí a doplnění.
    Jak jsem psal v konci recenze, očekával jsem reakce uživatelů, kteří již nějakou navigaci mají, proto jsem rád nejen za tvůj příspěvek. Jen tak dál 🙂

  8. Piso:
    špatný „výpočet“ trasy uvést nemohu. Představte si, že máte 3 navigace a vaším úkolem je popsat zkušenosti, vlastnosti a porovnání. Garantuji vám, že ve většině faktech bude hlavním měřítkem váš subjektivní pocit a v recenzi navigací je tento faktor také znatelný. A můj „pocit“ je ten, že Sygic opravdu hledá trasy nejhůř.
    Co se týče nabíjení resp. vybíjení při zaplé navigaci, tak máš pravdu, navigace je opravdu „nenažraná“ a trvalé nabíjení v autě je téměř nutností, děkuji za připomenutí a doplnění.
    Jak jsem psal v konci recenze, očekával jsem reakce uživatelů, kteří již nějakou navigaci mají, proto jsem rád nejen za tvůj příspěvek. Jen tak dál 🙂

  9. hm a co optimalizace třeba pro kolo? funguje?

    Chtělo by to turistické mapy CZ.

  10. hm a co optimalizace třeba pro kolo? funguje?

    Chtělo by to turistické mapy CZ.

  11. ERT
    no tak na kole v terénu nebo mimo silnice je navigace samozřejmě k ničemu. k tomu bych spíš využil klasické mapy, které jsou v iPhone, nebo ještě lépe aplikaci oMaps (0,79€ – AppStore), která funguje jako klasická mapa, ale pracuje offline, což především na kole využiješ (nejen kvůi úspoře baterie iPhonu). Tuto aplikaci ale zatím nemám vyzkoušenou.

  12. ERT
    no tak na kole v terénu nebo mimo silnice je navigace samozřejmě k ničemu. k tomu bych spíš využil klasické mapy, které jsou v iPhone, nebo ještě lépe aplikaci oMaps (0,79€ – AppStore), která funguje jako klasická mapa, ale pracuje offline, což především na kole využiješ (nejen kvůi úspoře baterie iPhonu). Tuto aplikaci ale zatím nemám vyzkoušenou.

  13. Piso: Částečně vlastní zkušenost (Navigon a iGO), částečně převzatá z diskusí z Webu (mockrát opakované v případě Sygicu, proto mi bohužel ani nestojí za zkoušku – velké zpoždění někdy až 20 vteřin, špatná volba tras, couvání šipky, nestabilita, špatná integrace do prostřdí iP absencí multitouch – stačí?). Kvalita GPS signálu u iPhonu je sama o sobě záhadou, ale určitě to nemá souvislost s poloviční kapacitou baterie, osobní zkušenost. Jenom pro zajímavost, o víkendu jsem měl na palubce auta Navigon a iGO, i přes chybky vede jednoznačně Navigon. Dnes jsem kolegovi do iGO doplňoval hlasy a hlavně radary (které v oficiální verzi žádné nemá), pak jsem zkoušel v reálu a nestačil se divit (při zkouškách o víkendu byl iGO oproti Navigonu nepatrně pozadu), iGO hlásil odbočení dávno po jeho fyzickém provedení, což mi Navigon nikdy neudělal. Jak dlouho je na trhu každá z těch navigací? Ještě jedno mimochodem, iGO při zvolené trase neumí zobrazit rychlost, další „dokonalost“ dokonalé navigace…

  14. Piso: Částečně vlastní zkušenost (Navigon a iGO), částečně převzatá z diskusí z Webu (mockrát opakované v případě Sygicu, proto mi bohužel ani nestojí za zkoušku – velké zpoždění někdy až 20 vteřin, špatná volba tras, couvání šipky, nestabilita, špatná integrace do prostřdí iP absencí multitouch – stačí?). Kvalita GPS signálu u iPhonu je sama o sobě záhadou, ale určitě to nemá souvislost s poloviční kapacitou baterie, osobní zkušenost. Jenom pro zajímavost, o víkendu jsem měl na palubce auta Navigon a iGO, i přes chybky vede jednoznačně Navigon. Dnes jsem kolegovi do iGO doplňoval hlasy a hlavně radary (které v oficiální verzi žádné nemá), pak jsem zkoušel v reálu a nestačil se divit (při zkouškách o víkendu byl iGO oproti Navigonu nepatrně pozadu), iGO hlásil odbočení dávno po jeho fyzickém provedení, což mi Navigon nikdy neudělal. Jak dlouho je na trhu každá z těch navigací? Ještě jedno mimochodem, iGO při zvolené trase neumí zobrazit rychlost, další „dokonalost“ dokonalé navigace…

  15. Problémy Navigonu: S Navigonem jsem celkem spokojen, jezdit se podle toho dá, ale:
    – v Německu v oblasti Frankenjura mne několikrát tvrdošíjně hnal do silnic s povolením jen pro lesníky a zemědělce i když byly místní a účelové komunikace zakázané
    – Když nebyl cíl cesty na silnici ale poněkud mimo, prohnal nás turistickou panoramatickou cestou lesem a loukami . na kolo ideální, ale pro auto blbé
    – nemá některé silnice, například tam není asfaltka od hlavní silnice most-Bílina na chatu pod Bořeněm

    To jsou drobnosti, jinak spokojenost. Český hlas je oproti anglickému v první verzi poněkud slabší a z reproduktoru iPhonu v hlučnějším autě neslyšitelný.

  16. Problémy Navigonu: S Navigonem jsem celkem spokojen, jezdit se podle toho dá, ale:
    – v Německu v oblasti Frankenjura mne několikrát tvrdošíjně hnal do silnic s povolením jen pro lesníky a zemědělce i když byly místní a účelové komunikace zakázané
    – Když nebyl cíl cesty na silnici ale poněkud mimo, prohnal nás turistickou panoramatickou cestou lesem a loukami . na kolo ideální, ale pro auto blbé
    – nemá některé silnice, například tam není asfaltka od hlavní silnice most-Bílina na chatu pod Bořeněm

    To jsou drobnosti, jinak spokojenost. Český hlas je oproti anglickému v první verzi poněkud slabší a z reproduktoru iPhonu v hlučnějším autě neslyšitelný.

  17. pipigril: Navigon také určitě není dokonallý, sám mám problémy souhlasit s jeho trasami tam kde to znám, a to někdy dost zásadně… Jinak hlasová navigace z repro auta je u Navigonu opravdu lahůdka, to co leze z repro iPhonu je naproso nedostačující (iGO je na tom přímo z iP o chloupek líp, z repro auta ale zase hůř) 😉

    1. Teď jsem u Navigonu narazil na podstatnější problém. Myslísi, že dálnic e D1 z Hranic do Ostravy je už hotová a vehnal mne doprostřed staveniště 🙂

  18. pipigril: Navigon také určitě není dokonallý, sám mám problémy souhlasit s jeho trasami tam kde to znám, a to někdy dost zásadně… Jinak hlasová navigace z repro auta je u Navigonu opravdu lahůdka, to co leze z repro iPhonu je naproso nedostačující (iGO je na tom přímo z iP o chloupek líp, z repro auta ale zase hůř) 😉

    1. Teď jsem u Navigonu narazil na podstatnější problém. Myslísi, že dálnic e D1 z Hranic do Ostravy je už hotová a vehnal mne doprostřed staveniště 🙂

  19. na druhou stranu uvedomte si, že žádná navigace (ani ta „klasická“) není přece určena pro trasy, které znáte, ale ty, které neznáte. Navigace není „autopilot“, je to jen lepší mapa. Navigace by něměla být váš 100% rádce, ale pomoc. To, že v hledání trasy v některých ne-tolik frekventovaných místech je horší než člověk, který danou oblast zná, je dle mého celkem samozřejmostí.

  20. na druhou stranu uvedomte si, že žádná navigace (ani ta „klasická“) není přece určena pro trasy, které znáte, ale ty, které neznáte. Navigace není „autopilot“, je to jen lepší mapa. Navigace by něměla být váš 100% rádce, ale pomoc. To, že v hledání trasy v některých ne-tolik frekventovaných místech je horší než člověk, který danou oblast zná, je dle mého celkem samozřejmostí.

  21. [10] Minulý týden jsem jel s Navigonem cestu, kterou dělám tak jednou za dva roky. Nechal jsem se navigovat „jen tak pro kontrolu“ (abych včas viděl zatáčky, povolené rychlosti apod.) a ověřoval ve srovnání se skutečností (+ podle paměti s Tom Tomem, kterého jsem vozil tři roky). Nedal jsem na jeho pokyny a hnal se cestou, kterou jezdím vždycky. Po jízdě jsem se ze zvědavosti podíval, co mi nabídl Navigon — měl jsem poslechnout, bylo by to rychlejší a déle bych jel po „jedničce“ (méně řazení, širší silnice).

    Navigon mám cca tři neděle a jsem natolik spokojen, že starý TT věnuji příbuznému. Jen by ještě mohli doplnit switcher pro zvukový výstup (+ mute), když je ajfoun v kolébce. Občas bych raději ten zvuk hodně stáhl nebo úplně vypnul. Teď to jde hodně nepohodlně (boční tlačítka regulace hlasitosti lze použít, jen když mluví navigace, jinak regulují hlasitost vyzvánění telefonu).

  22. Přesně tak, ono to není o tom, že si chci „za každou cenu zanavigovat“… Protože navigaci jako takovou používám dost dlouho, tak mě zajímalo jak plánuje trasy, a zrovna srovnání s mým stařičkým TomTomem dopadlo pro Navigon dost neslavně (vím že má každý jiné mapové podklady). A nejednalo se o „v některých ne-tolik frekventovaných místech“, ale normální cesty v Praze (málokterá z nich, rychlá i nejkratší, odpovídala logice, praxi i TomTomovi). Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že Navigon na iP je zatím nejideálnější.

  23. Přesně tak, ono to není o tom, že si chci „za každou cenu zanavigovat“… Protože navigaci jako takovou používám dost dlouho, tak mě zajímalo jak plánuje trasy, a zrovna srovnání s mým stařičkým TomTomem dopadlo pro Navigon dost neslavně (vím že má každý jiné mapové podklady). A nejednalo se o „v některých ne-tolik frekventovaných místech“, ale normální cesty v Praze (málokterá z nich, rychlá i nejkratší, odpovídala logice, praxi i TomTomovi). Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že Navigon na iP je zatím nejideálnější.

  24. Nezapomen pridat test na Tom Tom 😉 za chvili snad uz bude i na ceskym Applestoru.. tady v Nemecku funguje super… 🙂

  25. Nezapomen pridat test na Tom Tom 😉 za chvili snad uz bude i na ceskym Applestoru.. tady v Nemecku funguje super… 🙂

  26. Dlhsie zvazujem kupu navigacie pre iPhone, ale vsetky clanky su tak strasne stare, ze by to chcelo urobit nejaky aktualnejsi test. Nezvazujete nieco taketo?

  27. Ahoj, je těžké si vybrat ten pravý a jistě žádný „nejlepší“
    neexistuje, každopádně já jsem nakonec skončila u http://www.quadlockcase.cz/, který mi
    vyšel jako jednoznačně nejlepší a používám ho se svým přítelem opravdu často.
    Dvakrát třikrát do týdne jezdíme na výlety a slouží nám po několika měsících
    opravdu suprově.

  28. no byvam momentalne v Anglicku.Skusal som si IGO.Navigon a Sygic.Mam Sony Xperia Play- Skusane na troch mobiloch.Android.Velmi preferovany Navigon zamrza na kruhacoch,ktorych je tu neurekom.Zamrzne na kruhaci a vyjazd Vam ukaze ked ste 200 metrov za nim.Skusal som vsetko mozne v Anglicku kym som tu.Jednoznacne Sygic

  29.  Ndrive ? Skusali sme spolu s kamaratmy.Ako som uz spomenul viac tipov.Apon tu v Anglicku.Na Sygic sa nechyta ani jedna.Mozno u nas v Europe neviem.Kamarati chvalia IGO.Ale tu jednoznacne vyhral Sygic.Mozno ma male nedostatky ,ale to ma aj moj origo TomTom.Chybicka se vloudi :-)Ale celkovo Vas dovedie tam,kde chcete ist.

  30. Velmi zaijimavy clanok.Asi pisany v zmysle ko maze ten jede 🙁 Byvam momentalne v Anglicku..Navigon a IGO nula bodov na Androide.Zamrznu v kruhaci a ukazu Vam vyjazd ked ste uz 200 metrov za nim..Napr.Sygic sme skuali na 3 mobiloch Sony Xperia Play.Mam vyhrady sice voci tejto navigaciii,ale aj moj orig.TomTom ma tieto iste problemy.Asi mapy.Ak uz teda hodnotime detaily..Navigon a IGO na Android ani zadarmo…Sygic Vas dovedie tam,kam chcete.To je moja nezaujata skusenost.Aspon v Anglicku

  31.  No a nechcem uz moc mudrovat uz len z hladiska beznych uzivatelov.Aby som nepisal hluposti.Nechapen co myslel recenzent programu a pisal o nestabilite programu Sygic.Ja s nim jazdim uz dva roky po Anglicku a aj na SK .zatial nebol najmensi probem.Ak dotycny pan recenzent nesuhlasi,prosim nech mi napise na email a vysvetli mi ten problem.Dakujem pan Premudrely.

Comments are closed.

Previous Article

AppStore: nejlepší zlevněné hry v iTunes #2

Next Article

Duke Nukem 3D: dokonalý port PC verze

Related Posts

Paper Trains: buďte vlakovým dispečerem na iPhone i iPad

Je pohodový večer a v železniční stanici se zase nic neděje. Najednou začnou blikat závory a stanicí se prožene rychlík, který po srážce s krávou má dvouvteřinové zpoždění. Hned poté proletí nad zastávkou letadlo, které za sebou táhne reklamu a následně přiletí UFO a začne dělat kruhy v obilí... Zhruba takto vypadá normální den ve hře Paper Trains ze studia Istom Games Kft.

SMS Delivery: doručenky pro iPhone s Jailbreakem bez problémů

Dost čtenářů si přeje, abychom psali i o zajímavých aplikacích z Cydie, dnes vám jednu užitečnou představíme. Jedna z mála věcí, které jsem po přechodu z „hloupých“ telefonu postrádal, byly doručenky odeslaných SMS zpráv. Pokud nejste zastáncem Jailbreaku, patrně pro vás nemáme řešení. Pokud ano, čtěte dále.