Jak jsme v nedávné době psali, tak se i stalo. Gameloft konečně oznámil první hru běžící na Unreal Engine 3 od Epicu, který mj. pohání i velmi oblíbené Infinity Blade. Tou hrou ale není nic menšího než pokračování velmi úspěšné akční hry na iPhone a iPad, N.O.V.A. 3.
První dva díly střílečky N.O.V.A. byly hodnoceny jak dobře novináři, tak byly i velmi dobře prodávané. A tak není divu, že se Gameloft rozhodl dát se do vývoje nového dílu a to s novým „tahákem“, kterým má být právě Unreal Engine 3. Ten by měl přinést znatelně lepší grafiku na obou iOS zařízeních, která dle mého názoru jinak pokulhávala. Grafika ale prodává, a tak se Gameloft rozhodl k tomuto kroku – pokud se totiž podíváme na úspěchy Infinity Blade, je jasné, že takových úspěchů by bez Unreal Engine 3 hra rozhodně nedosahovala.
Otázkou je, proč si Gameloft raději nevyvinul vlastní engine. Podmínky pro užívání Unreal Engine totiž nejsou pro většinu vývojářů zrovna velmi přijatelné, ovšem Gameloftu se to nejspíše vyplatí více, než vývoj enginu vlastního. Jediný engine, který v dnešní době může Unrealu konkurovat, je pouze ten od id Software – použitý ve hře RAGE.
N.O.V.A. 3 by měla vyjít v druhé polovině tohoto roku, nejspíše znovu ve dvou verzích, které budou odlišovat určení pro iPhone/iPod touch a verzi pro iPad (nejspíše s přízviskem HD).
Comments are closed.