Když přišel Apple s iPhone 12, přidal k němu menšího bráchu, tedy iPhone12 mini, který se od svého sourozence liší rozměry, velikostí displeje (5,4 palce) a kapacitou baterie. Nejmenší mobilní telefon společnosti Apple představoval na podzim pouze šest procent tržeb.
Podle nové zprávy společnosti Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) představovaly čtyři modely iPhonu 12 během podzimu 76 procent mobilních prodejů společnosti Apple, a to i přes opožděné spuštění.
„Běžný“ 6,1palcový model je nejoblíbenější a představoval přibližně 27 procent tržeb. Krátce na to přišly iPhone 12 Pro a iPhone 12 Pro Max s přibližně 20 procenty, zatímco iPhone 12 mini s obrazovkou 5,4 palce představoval pouze 6 procent tržeb.
Před uvedením na trh se mnoho odborníků domnívalo, že iPhone 12 mini by mohl být populárním modelem, protože mnoho uživatelů požadovalo menší mobilní telefon s moderními komponenty.
Proč je o menší iPhone tak malý zájem?
Možným vysvětlením neočekávaně nízkého zájmu o iPhone 12 mini by mohlo být to, že si potenciální zákazníci volí podobně malý (ale vybavený tlačítkem Home) iPhone SE, nebo že volí výrazně levnější iPhone XR nebo iPhone 11.
Toto následuje po zprávě, že 90% aktivací telefonů na Štědrý den mají na svědomí iPhony (podle zprávy Flurry Analytics). Ačkoliv je iPhone nejpopulárnějším mobilním zařízením na světě, společnost Apple získala cennou zkušenost, že ne vždy je dobré vyslyšet všechna přání, lidé vždy budou nakupovat raději větší modely.