V nové elektronické knize Bartending: Memoirs of an Apple Genius Stephen Hackett na ani ne čtyřiceti stranách vypráví několik událostí, se kterými se musel pravidelně potýkat jakožto Apple Genius.
Kniha je sbírkou krátkých historek z let 2006–2008, kdy Hackett pracoval jako Genius v Apple Store a měl tak na starosti technickou podporu v jedné z poboček. Nejedná se ovšem o žádná šokující odhalení a pozadí fungování prodejen zůstává až na drobnosti víceméně utajeno. Hackett spíše vzpomíná na jednotlivé případy, které mu utkvěly v paměti, ať již se jednalo o boj s nadřízenými, nefunkčními přístroji, či nepříjemnými zákazníky.
Jedná se o rychlé čtení, a ačkoliv se nic zákulisního nedozvíte, i těch pár povídek je zajímavým pohledem na to, jak Hackett sám občas ohýbal interní pravidla pro dobro zákazníků a vzhledem k tomu, že v souvislosti s tím nezmiňuje žádné problémy, leccos to vypovídá i o skutečném přístupu celé firmy k zákazníkům.
V jednotlivých příhodách ovšem nejde příliš do hloubky, a i když tím kniha alespoň neztrácí na svižnosti, možná by v některých případech stálo za to některé historky trochu rozvést. Obzvlášť u historky s vibrujícím iPhonem, který … no řekněme, že s ním (v té době prací dosti vynervovaný) Hackett nezacházel zcela předpisově…
Popisuje také absurdní situaci s příchodem prvního iPhonu, kdy kvůli snaze Applu utajit informace před veřejností ani dost dobře nevěděl, co vlastně první dny prodává. Po zkušenostech s příchodem dalšího iPhonu se již rozhodl s prací nadobro skoncovat.
Bartending: Memoirs of an Apple Genius nakonec ukazuje, že práce v Apple Store není o moc jiná, než u jiných firem, i když je díky „Apple přístupu“ o trochu lepší. Chcete-li se dozvědět něco málo z druhé strany pultu a překousnete občas mírně arogantní chování autora, můžete si knihu koupit přímo ve formátu pro iBooks (ePub) za necelou stokorunu na GeniusMemoirs.com.
Comments are closed.