Apple údajně používá interní studii k měření zájmu o chytré brýle, protože společnost pokračuje ve vývoji vlastních Apple Glass, případného nástupce Apple Vision Pro. Zmíněná studie byla údajně spuštěna na konci října a je známá pod kódovým označením projektu Atlas, nezaměňovat se sešrotovaným hardwarovým projektem iPhone 16 se stejným kódovým označením. Svou interní studií se Apple snaží získat zpětnou vazbu od zaměstnanců ohledně chytrých brýlí, které jsou aktuálně na trhu.
Co zpráva uvádí?
Studii údajně provádí tým společnosti Product Systems Quality, který je součástí divize hardwarového inženýrství společnosti Apple. V blízké budoucnosti jsou také plány na další fokusní skupiny. Podle zprávy Bloomberg společnost rozeslala interní e-mail s žádostí o účast vybraných zaměstnanců ve svém ústředí v Cupertinu na studii.
„Testování a vývoj produktů, které si každý může zamilovat, je velmi důležitý pro to, co v Applu děláme,“ píše se v e-mailu. „To je důvod, proč hledáme účastníky, kteří by se k nám připojili v nadcházející uživatelské studii s chytrými brýlemi na současném trhu.“
Předchozí zvěsti naznačovaly, že Apple chce v roce 2027 uvést na trh své vlastní chytré brýle, přičemž mezi roky důkazů o práci na takovém projektu se objevila i patentová přihláška společnosti Apple týkající se potenciálního mechanismu pantu. Další společnosti již projevily zájem o chytré brýle, přičemž Meta představila svůj prototyp Orion v září 2024.
Je logické, že Apple vezme v úvahu zpětnou vazbu zaměstnanců a analyzuje své potenciální konkurenty na trhu. Lidé znalí vývojového cyklu Apple Vision Pro řekli AppleInsider , že společnost provedla analýzu headsetů pro virtuální realitu na trhu před uvedením zařízení na trh, takže podobná strategie pro chytré brýle se zdá pravděpodobná.
V roce 2025 by mohl být Apple Vision Pro aktualizován zcela novým čipem M5, zatímco levná varianta zařízení byla údajně odložena až do roku 2027. Generální ředitel společnosti Apple Tim Cook již dříve popsal současný Apple Vision Pro jako brzký osvojitelský produkt, což naznačuje, že společnost pravděpodobně plánuje budoucí náhlavní soupravy pro rozšířenou realitu, možná i chytré brýle.