Nový výzkum tvrdí, že byl jeden ze čtyř smartphonů prodaných v Číně během října 2022 iPhone, přičemž iPhone 14 Pro Max je nejprodávanějším zařízením v zemi. Teprve v roce 2019 Tim Cook varoval před nízkými prodeji iPhonů v Číně. Od té doby však iPhone neustále stoupá, Apple byl občas největší čínskou značkou smartphonů a více než polovina všech telefonů na festivalu v 6:18 v roce 2022 byly iPhony.
Apple dosáhl svého nejvyššího měsíčního tržního podílu v Číně
Nyní Counterpoint Research odhaduje, že Apple dosáhl svého nejvyššího měsíčního tržního podílu v Číně. Stalo se tak v říjnu 2022, posledním měsíci, pro který jsou k dispozici kompletní údaje, a to je důležité, protože je to také první měsíc, kdy byla řada iPhone 14 v prodeji.
Counterpoint říká, že Apple převzal podíl Huawei na prémiovém trhu a také že jeho meziměsíční prodeje vzrostly, zatímco všechny ostatní klesly.
„Čínský trh je pomalý kvůli mnoha faktorům, včetně makroekonomických tlaků a omezení COVID-19, která zasáhla sentiment spotřebitelů,“ řekl ředitel výzkumu Ethan Qi. „Celkové prodeje meziměsíčně klesly o 4 %. Apple se však podařilo vzdorovat tržnímu trendu.“
„Při pohledu na trend za poslední dva roky v Číně je evidentní, že Apple se ukázal jako jasný vítěz podílu Huawei na prémiovém trhu,“ pokračoval Qi. „Téměř se stala nesporným lídrem v prémiovém segmentu Číny.“
„Série iPhone 14 začala dobře, když iPhone 14 Pro a Pro Max fungovaly lépe než předchozí generace,“ řekl Qi. „Iphone 13 si také nadále vede dobře, protože iPhone 14 se od iPhonu 13 jen málo odlišuje.“
Counterpoint říká pouze to, že prodej „jiných klíčových OEMS v říjnu poklesl“, aniž by uváděl konkrétní čísla. Apple však meziměsíčně vzrostl o 21 %.
Meziročně celkový prodej smartphonů v Číně klesl o 15 %. Tržby Applu však klesly pouze o 4 %, přičemž dopad z počátku roku 2022 se přenesl.