Apple má většinu prvků, které potřebuje k vytvoření vlastního vyhledávače
Apple by mohl vytvořit svůj vlastní vyhledávač a přestat se spoléhat na Google, uvádí zpráva, přičemž Apple již vlastní většinu komponent, které potřebuje, aby mohl pracovat sám.
Používání Googlu pro vyhledávání bylo pro Apple lukrativní, protože vyhledávací gigant platí Applu miliardy, aby byl nejlepší možností vyhledávání v iOS. Ale i když je ujednání projednávané u soudu pro Apple výhodné, vždy existuje možnost, že se rozhodne jít vlastní cestou.
Vlastní vyhledávač by znamenal obří příjmy navíc
Ve zpravodaji „Power On“ Mark Gurman pro Bloomberg zdůvodňuje, že by Apple mohl vytvořit svůj vlastní vyhledávač a vytvořit s prodejem reklamy tok příjmů o velikosti Apple Watch. Takový, který je „na dlouhou trať“.
Osoba zapletená do dohody vysvětlila, že sladění pobídek bylo velkou součástí jejího vytvoření, protože Apple sice mohl podporovat konkurenční vyhledávání, ale alespoň vydělává nasměrováním zákazníků ke Googlu. Apple by však mohl vydělat více příjmů než dohodou s Googlem tím, že zavede vyhledávání interně. Tato možnost pomohla Applu tlačit na práci na vlastní vyhledávací technologii, která pomáhá službám na zařízení, ale ne vyhledávání na webu.
Ve scénáři what-if Gurman navrhuje, aby Apple nabídl integrovanější a soukromější řešení než Google. To je již patrné ve vyhledávačích vytvořených pro služby jako App Store a Mapy. Apple také v posledních několika letech pracoval na vyhledávači nové generace pro aplikace s kódovým označením „Pegasus“ pod vedením bývalého výkonného ředitele společnosti Google Johna Giannandrea. To zřejmě brzy dorazí do aplikací, jako je App Store, a nabídne přesnější výsledky vyhledávání. Dalším důkazem je Spotlight, který se ve výsledcích vyhledávání spoléhá na Bing a Google, které mohou získat další vylepšení prostřednictvím generativních nástrojů AI.
Webový prohledávač Applebot je také důležitým prvkem, protože hledá na internetu webové stránky podobné verzím Microsoft a Google. Pak je tu tým reklamních technologií, který by nakonec mohl vytvořit reklamní skupinu pro vyhledávání na webu.
Je zdůvodněno, že komentáře od Apple SVP of Services Eddy Cue, že vyhledávání Google je nejlepší a že Apple nemá motivaci vytvářet vlastní, jsou pravděpodobně pravdivé, ale mohlo by to být také opatření, které se pokusí ochránit Google před vládním vymáháním. Pokud se USA domnívají, že Google porušil antimonopolní zákony, stávající miliardová dohoda o vyhledávání by se mohla proměnit v kouř. Google proto zůstává nejlepší volbou Applu, alespoň dokud Apple neuvěří, že udělá lepší řešení.