Apple má velké problémy s CarPlay

Apple CarPlay se poměrně rychle stal nezbytnou funkcí pro každého uživatele iPhonu, který si pořizuje nové vozidlo, ale tato technologie má některé problémy, které je třeba řešit. Apple poprvé vydal CarPlay v roce 2014 a výrobci automobilů jej začali zabudovávat do svých systémů krátce poté. Protože CarPlay není o nic víc než jen zrcadlení displeje vašeho iPhonu na palubní desku vašeho vozidla, technické požadavky nebyly neuvěřitelně vysoké. Váš iPhone stále dělal těžkou práci. Jakmile Apple začal iterovat na CarPlay, začaly se objevovat trhliny. Dnes existují dva primární problémy, které trápí CarPlay a Apple je zatím nedokázal vyřešit.

Nezájem o přijetí funkcí CarPlay

Zatímco většina vozidel nyní podporuje CarPlay, výrobci automobilů mají zálibu v zanedbávání nových funkcí. Vezměte si například bezdrátové CarPlay, Apple tuto funkci představil v roce 2016, ale většina dnes prodávaných vozidel stále vyžaduje kabelové připojení. Teprve zhruba v posledním roce – pět let po vydání – tuto funkci začalo používat mnoho běžných vozidel.

Apple také umožňuje CarPlay zobrazovat informace a navigační informace na sdruženém přístroji vozidla. To je také žalostně málo podporováno.

Důvody, proč automobilky tyto funkce zanedbávaly, jsou různé. Na vině může být jeden, ne-li všichni.

Automobilky preferují vlastní operační systémy pro infotainment před těmi, které řídí Apple nebo Google. Tímto způsobem mají uživatelskou zkušenost pevně pod kontrolou a mohou prodávat další služby, jako je navigace.

Apple má také zdánlivě malý tlak na přijetí těchto funkcí. Uživatelé nemusí nutně vědět, jak o ně požádat, což umožňuje výrobcům automobilů, aby se jim nadále vyhýbali a dělali naprosté minimum.

Přepracovaná zkušenost Apple CarPlay je slíbena na konec roku 2023, devět let po vydání. Historie nám však poskytla jen malou útěchu, že podporu poskytne cokoliv kromě nejdražších vozidel.

Špatná kvalita aplikace

Druhým problémem CarPlay je kvalita jeho aplikací. To se netýká jen Applu, ale týká se to i většiny vývojářů třetích stran.

Mnoho aplikací je příliš zjednodušených a omezujících prostředí, které nepřinášejí přesvědčivý design jako jejich doprovodné aplikace pro iOS. Jistě, pro použití ve vozidle musí být uživatelské rozhraní efektivní a snadno použitelné na silnici. Aplikace nemohou odvádět pozornost řidiče a měly by být bezpečné.

Ale mohou také udělat více, než dělají nyní. Vezměte si například aplikaci Sirius XM. Jeho CarPlay zážitek je žalostný, takže je těžké objevovat obsah s nudným seznamem po nudném seznamu. A ty seznamové pohledy? Nejsou ani aktuální s tím, co hraje, takže je ještě těžší zjistit, co hraje. Nejnovější aktualizace si čas od času vynutila aktualizaci, ale není to to, co byste často chtěli. Dalším novým „vylepšením“ je tlačítko „spustit živě“. Teoreticky vás to má přivést k tomu, co se nyní hraje na kanálu, oproti tomu, co se mohlo hrát před 20 nebo 25 minutami kvůli různým faktorům. Zdá se však, že nic nedělá.

A co je ještě horší, přijímače XM na palubní desce mají stejný seznam – ale více funkcí. Můžete si nastavit oblíbeného interpreta nebo skladbu a pokaždé, když se interpret nebo skladba objeví na některém z kanálů, zobrazí se obří dialogové okno, které vám to řekne, s velkým dotykovým terčíkem.

CarPlay přišel na trh, aby zachránil uživatele před podprůměrnými rozhraními, která výrobci automobilů předložili, takže současné nekvalitní aplikace CarPlay jsou zcela nepřijatelné. V mnoha ohledech nyní běžné systémy nabízejí lepší zkušenosti. Jde spíše o Apple. Je třeba aktualizovat pokyny a zdroje uživatelského rozhraní pro aplikace CarPlay.

Apple v průběhu let udělal velmi málo pro vylepšení aplikací CarPlay, místo toho pomalu přidával nové kategorie zařízení, jako jsou aplikace pro dobíjení paliva nebo získání nouzové automatické podpory s iOS 16 .

Musí nastat změna

V tuto chvíli je na tom spousta výčitek. Vývojáři musí pracovat na svých aplikacích, výrobci automobilů musí podporovat nové funkce, Apple musí tlačit na výrobce automobilů, aby přijali nové funkce a vzdělávali uživatele, a uživatelé se musí ujistit, že tyto funkce chtějí. Bez tlaku budou Apple a výrobci automobilů pravděpodobně pokračovat ve stávajícím stavu, kdy cenu nakonec zaplatí uživatelé.

Previous Article

Apple plánuje od poloviny roku 2023 vyrábět MacBooky ve Vietnamu

Next Article

Opilý řidič byl zatčen poté, co iPhone po havárii zavolal policisty

Related Posts

Windows Phone 7: osobní zkušenosti s přechodem z iOS

O mobilním operačním systému od Microsoft jste už určitě slyšeli, buď díky našemu představení Windows Phone 7, nebo díky masivní reklamě v posledních měsících. Mobilní telefon HTC HD7 s tímto operačním systémem jsem si rozhodl koupit a napsat mé postřehy z OS, do kterého Microsoft a nově také Nokia vkládá velké naděje. Přečtěte si jaký je přechod na WP7 z pohledu jablíčkáře!

Bílý iPhone 4: očekávaný bíly model na videu, jak se vám líbí?

Jak jste již určitě zaznamenali, start prodeje iPhone 4 v Čr je tu. To se ale netýká bílého modelu, který prozatím není k dostání ani v USA. Bílý iPhone 4 si ještě nemohl osahat a pořádně prohlédnout prakticky nikdo, proto "unboxing" video bílého iPhone 4, které vypadá opravdu reálně, na YouTube vzbudilo poměrně poprask. Video samozřejmě najdete v článku.