Apple hlásí vysoké tržby. Navzdory tomu, že Apple prodal méně iPhonů než konkurenti Androidu, jako je Samsung, podařilo se mu ve druhém čtvrtletí roku 2021 odebrat celé tři čtvrtiny všech zisků z prodeje smartphonů. Apple již dříve zaznamenal růst prodejů ve 2. čtvrtletí 2021, což bylo způsobeno poptávkou po modelech 5G iPhone 12. Nový výzkum nyní tvrdí, že společnost byla také „největším generátorem zisku a příjmů“ na trhu.
Apple má důvod slavit
Podle Counterpoint Research došlo k neustálé změně, kdy výrobce prodával nejvíce telefonů. Pohybu, na kterém se vydělávalo nejvíce, však bylo mnohem méně. „Ve 2. čtvrtletí 2021 Apple zachytil 75 % celkového provozního zisku na trhu mobilních telefonů a 40 % příjmů, přestože na celosvětové dodávky mobilních telefonů přispěl relativně mírnými 13 %,“ uvádí Counterpoint Research na blogu.
„I když tento výkon ukazuje sílu značky Apple,“ pokračuje společnost, „je stále nižší než vrchol Q4 2020, kdy její podíl na příjmech dosáhl ohromujících 50 %, oproti 28 % ve 3. čtvrtletí 2020, a podílu na zisku dosáhl nebývalých 86 %, což je nárůst z 51 % v předchozím čtvrtletí.“
Counterpoint Research uvádí, že společnost Samsung „obvykle sleduje podíl na příjmech a zisku na společnosti Apple“, přestože je „největším globálním prodejcem smartphonů, pokud jde o roční dodávky“.
Výzkumná společnost neuvádí údaje o společnosti Samsung, ale ukazuje rozdíl mezi ní a společností Apple. Pokud jde o podíl na příjmech, říká, že Apple překonal Samsung o 25%. A pokud jde o provozní zisk, Apple byl o 62% před svým konkurentem.
Counterpoint poznamenává, že trh byl ovlivněn jak poptávkou po 5G v iPhonech Apple, tak pádem Huawei.
„Navzdory relativní stabilitě na vrcholu byl hlavní posun v posledních čtvrtletích způsoben poklesem Huawei po uvalení amerických sankcí vůči němu,“ říká výzkumná společnost. „Pád společnosti Huawei byl doprovázen vzestupem dalších čínských OEM, zejména Xiaomi, OPPO a vivo, které byly ve druhém čtvrtletí 2021 největšími generátory příjmů po Apple a Samsungu.“
Firma věří, že se Xiaomi soustředí na zvyšování počtu svých zásilek. „Jeho dalším cílem bude převést velkoobjemové podnikání se smartphony na vysoce ziskové,“ říká Counterpoint Research.
„Apple si pravděpodobně udrží svoji výhodu, což mu umožní i nadále účtovat za své telefony prémiové ceny, a tím si zachovat vysoké provozní ziskové marže,“ uzavírá společnost.
Druhé čtvrtletí roku 2021 skončilo 30. června. V důsledku toho uváděná čísla pokrývají pouze řadu iPhone 12, nikoli iPhone 13, který byl uveden na trh v září, a zaznamenal velmi velkou poptávku.