Apple nepřestává fascinovat tím, jak puntičkářsky zdokonaluje svá plánovaní zařízení. Zařízení Apple AR, jako je „Apple Glass“ nebo jiný displej namontovaný na hlavě (HMD), může být schopno detekovat, když uživatel natáhne ruku, a umístit tam virtuální ovládací panel.
I když je „Apple Glass“ nebo jiné HMD lehčí a modernější než například náhlavní souprava Oculus, stále se jedná o náhlavní soupravu. Apple nechce, abyste ji museli sundávat nebo hledat rukama, abyste mohli používat ovládací prvky. Společnost již dříve zkoumala proměnu jakéhokoli povrchu na displej s dotykovým ovládáním. Nyní se také ukázalo, že hledá způsoby, jak přinést ovládání do rukou uživatele – prakticky.
Snadný způsob, jak zobrazit ovládací prvky při používání náhlavní supravy
„Zařízení, metody a grafická uživatelská rozhraní pro zobrazování aplikací v trojrozměrných prostředích,“ je nově odhalená patentová přihláška, kde jedinou věcí delší než název je popis. Sedm oceněných vynálezců – včetně Jonyho Ive – podrobně popisuje své návrhy pouhými 50 000 slovy.
Jádrem jsou však dva související problémy. Nejprve, jak zjistit, kdy nositel „Apple Glass“ otočil ruku právě tak. Poté, za druhé, jak jim představit ovládací panel, který se zdá být v jejich dosahu.
„Počítačový systém detekuje zápěstí,“ začíná patentová přihláška. „V souladu s rozhodnutím, že jsou splněna první kritéria, která vyžadují vnitřní stranu zápěstí směřující k hledisku, počítačový systém zobrazí první objekt uživatelského rozhraní …“
Jinými slovy, pokud nějaký systém zjistí, že nositel otočil zápěstí, aby se na něco podíval, zobrazí něco, na co se bude dívat. S Apple Watch by to byla tvář, když by se uživatel otočil ven k zápěstí.
U navrhovaného virtuálního řídicího systému by se mohlo stát, že nositel otočil své zápěstí pryč, takže je pak schopen otevřít ruku. „Při zobrazování prvního objektu uživatelského rozhraní počítačový systém detekuje, že se poloha nebo orientace zápěstí změnila na splnění druhého kritéria, které vyžaduje vnější stranu zápěstí směřující k hledisku,“ pokračuje patent.
„V reakci na to počítačový systém přepne ze zobrazení prvního objektu uživatelského rozhraní na první pozici na zobrazení druhého objektu uživatelského rozhraní včetně množství ovládacích prvků pro ovládání funkcí ve druhé poloze odpovídající umístění na zadní straně ruky připojené k zápěstí, “říká Apple.
Není to zdaleka přímočarý proces, ale jako by Apple nebyl opatrný, uživatelé, kteří hodně gestikulují, by si mohli před oči stále házet ovládací panely.
Patentová přihláška tedy věnuje spoustu času a pozornosti určení záměru nositele a následnému poskytnutí toho, co uživatel chce. Nejde zejména o to, jaké konkrétní ovládací prvky zobrazuje, spíše o proces jejich zobrazení.
To znamená, že systém, který dokáže určit, kdy uživatel chce ovládací prvky, se také může poradit s aplikací AR, aby poskytl příslušné ovládací prvky.