Game Center v praxi: Multiplayer ve Fruit Ninja! (video)

Game Center vystrkuje růžky a ukazuje, kde bude jeho síla. Velice oblíbená hra Fruit Ninja se dočkala updatu, díky kterému můžete rozsekat ovoce ve 2 lidech! Multiplayer dle všeho funguje parádně. Koukněte na první zkušenosti a video z hraní Fruit Ninja v multiplayeru.

Game Center vystrkuje růžky a ukazuje, kde bude jeho síla. Velice oblíbená hra Fruit Ninja se dočkala updatu, díky kterému můžete rozsekat ovoce ve 2 lidech! Multiplayer dle všeho funguje parádně. Koukněte na první zkušenosti a video z hraní Fruit Ninja v multiplayeru.

Jedním z hlavních lákadel jablečného high-score systému Game Center bylo umožnění hrát multiplayerové hry přes internet proti hráčům z celého světa – jde v podstatě snad o jedinou novou funkci, kterou Game Center přineslo, protože funkce jako žebříčky, achievementy a podobné už ve svém portfoliu stávající zavedené systémy mají. Ve svém iPhonu mám her poměrně hodně, ale dlouho jsem čekal na nějaký update, který by hře přidal podporu Game Center a jeho funkcí – první hrou byl Flight Control, který měl potřebnou funkcionalitu již při spuštění GC, ovšem nepřinesl žádný multiplayer. Na druhou hru bylo potřeba čekat více jak týden, ale nyní jsme se konečně dočkali, protože Game Center nyní podporuje i velice oblíbená hra Fruit Ninja – a držte se, nyní si můžete zasekat melouny multiplayerově!

Hru Fruit Ninja už jsme zde na iPhoneTips recenzovali, a tak se o jejím principu nebudu dlouho rozepisovat, snad jen v kostce: jste ninja, který bytostně nemá rád ovoce, a tak se snažíte rozsekat každé, které se vám dostanec do cesty. A do cesty se vám jich dostane mnoho, takže máte o zábavu postaráno. Původní hra obsahovala dva módy – klasický, ve kterém se vám za rozseknutí bomby odečítá život, a “zen mód”, kde sice žádné bomby a životy nejsou, ale zato máte na své sekání omezený čas.

Když se tedy vývojáři rozhodovali o tom, který mód pro multiplayer upravit, volba padla na zen mód kvůli jeho praktičnosti. Funguje to tak, že máte jednu minutu na to, abyste rozsekali co nejvíce ovoce – a to nejlépe svého. Na rozdíl od normálních single-playerových módů zde totiž létá ovoce barevně odlišené jakýmsi rámečkem – modrý rámeček značí, že ovoce je vaše a když ho rozseknete, dostanete jeden bod, červené je protivníkovo a za jeho rozseknutí se vám tři body odečtou, no a pokud se vám podaří jako prvnímu rozseknout bílé ovoce, které je určené pro oba hráče, obdržíte celé tři body. Stejně jako v normální hře zde samozřejěm fungují komba a critical hity, které ale už není v té změti různobarevného ovoce tak lehké uskutečnit.

Multiplayer mód aktivujete jednoduše ze hry tak, jak jste zvyklí – okamžitě se otevře Game Center, které vám nabídne přizvat do hry kamaráda (když hru právě nehraje, přistane mu na displeji push notifikace s vaší pozvánkou) nebo si nechat vybrat náhodného protihráče, který zrovna také čeká. Chvíli trvalo, než mi došlo, že vybírání náhodného oponenta musím aktivovat pomocí “Play game”, ale to se stává. Protihráč byl nalezen během několika málo sekund a hra prakticky okamžitě začala. Game Center se snaží vybírat hráče podle vaší úrovně, takže se nemusíte bát, že vás “sezdá” s někým, kdo u hry tráví osm hodin denně a má už od neusálého sekání rýhy v displeji (ovšem pokud tento popis sedí na vás, budete zřejmě rádi).

Celkově byla hra velice plynulá, v reálném čase můžete vidět, jak protihráč seká svoje melouny, a když se objeví nějaké bílé ovoce, vždy se strhne obrovská bitva, kterou není tak snadné vyhrát. Skóre se zobrazuje také v reálném čase a můžu vám říct, že v posledních vteřinách to bude hodně o nervy, protože se rozhodne prakticky vždy na konci hry – to, že máte na začátku náskok dvaceti bodů, ještě neznamená, že vyhrajete. Jakmile hra skončí, můžete požádat o odvetu a systém bude počítat vaše vzájemné skóre, dokud spolu budete hrát.

Zajímavé je, že i když hra podporuje Game Center, co se týče multiplayerového hraní, žebříčky a achievementy stále nechává obsluhovat OpenFeint, takže vždy, když hru spustíte, neuvítá vás jedno, ale rovnou dvě “Welcome back, …”. Do jaké míry je toto řešení praktické si netroufám tvrdit, ale můžete zde vidět jeden z prvních soubojů obou high-score systémů, jejichž srovnání zde na iPhoneTips připravujeme.

Celkově si myslím, že multiplayer dodává hře šťávu, kterou po pár hodinách singleplayerového blbnutí rychle ztratí. Počet vítězství v multiplayeru se vám počítá v OpenFeint žebříčku, ale nepočítejte s tím, že byste se dostali nějak vysoko, protože například já jsem stáhl update jen pár hodin po vydání a se svými třemi vítězstvími těžko můžu konkurovat bláznům, kteří jich už mají 173. Velice se těším, až se objeví další multiplayerové módy v ostatních hrách.

Pojďte přeměřit síly!

Vlastníte-li hru Fruit Ninja pro iPhone či iPad, není nic jednoduššího, než zmínit svůj Game Center nick v komentářích zde pod článkem nebo na Facebooku, abychom mohli my a zdejší čtenáři změřit své síly. Nebo se snad bojíte? 😉

81 comments

Comments are closed.

Previous Article

Google Mobile App: Hlasové vyhledávání v češtině!

Next Article

iOS 4.2: obrázky novinek v budoucím iOS pro iPhone a iPad

Related Posts

Game Center: Prvních 18 her již integrovalo nový systém!

Včera večer vyšel update iOS 4.1 a kromě několika novinek, o kterých jsme vám již psali, pro nás Apple připravil také nový herní systém Game Center. Jedná se o přímou konkurenci herního systému OpenFeint, který díky masivní propagaci od Apple pravděpodobně hodně rychle nabere na velkém počtu uživatelů. Podívejte se na prvních 18 her, které Game Center již integrovali.

Footballz!: nová arkáda v AppStore priamo zo Slovenska

Slovenská spoločnosť Inlogic Software vstúpila do AppStore-u s debutovou aplikáciou Radio player (Czech Republic, Slovakia,...), ktorá je, dá sa povedať, úspešná. Množstvo z dostupných rádií sa prebojovalo na prvé priečky AppStore-u v danej krajine, Česko a Slovensko nevynímajúc. Na tento úspech by chceli naviazať aj ich prvou hrou pre platformu iPhone s názvom Footballz! Ide o jednoduchú arkádovú hru, ktorá však má niečo do seba...