Apple může být v klidu, protože ví, že mnoho majitelů iPhonů zůstane u značky, ale nová studie ukazuje, že totéž nelze říci o Googlu. Vyplývá to z nových údajů, které shromáždil web Statista po oznámení dvou nejnovějších smartphonů Google. Po průzkumu tisíců uživatelů chytrých telefonů ve Spojených státech se ukázalo, že Google možná bude muset na tomto problému loajality zapracovat.
Co průzkum ukazuje?
Statista provedl průzkum celkem 9 571 uživatelů chytrých telefonů v USA od 1. dubna 2022 do 28. března 2023, přičemž odpovědělo něco málo přes 7 500. Zajímavé je, že zatímco tisíce majitelů iPhonů a smartphonů se značkou Samsung odpovědělo, méně než 500 majitelů Pixelů.
V každém případě, jak můžete vidět z grafu níže, iPhone zůstává pro většinu majitelů stálým nákupem. Na otázku: „Jaká je pravděpodobnost, že změníte značku svého smartphonu při příští možné příležitosti?“, výsledky ukazují, že 49 % současných majitelů iPhonů se bude držet iPhonu.
Porovnejte to se 44 procenty majitelů smartphonů Samsung, kteří říkají totéž, nebo s nevýraznými 26 % majitelů Pixelů, kteří řekli totéž.
U Pixelu jsou čísla ještě ohromující, 57 % respondentů uvedlo, že přejdou z Pixelu na něco jiného. Mezitím Apple i Samsung mají 34 procent, kteří plánují přechod.
Zpráva naznačuje, že Google může získat některé nové zákazníky svými nejnovějšími smartphony, které zahrnují skládací zařízení. Nicméně udržení těchto zákazníků, aby se vraceli pro více, se zdá být slabou stránkou společnosti, přestože má specifikace a cenovky, které je pomáhají ovlivnit.