Migrace uživatelů Androidu na iPhone zůstává součástí ekosystému společnosti Apple a jakmile přejdou, často zůstávají věrní značce. Nedávná zpráva od Counterpoint Research zjistila, že přechod uživatelů Androidu na iOS pomohl zvýšit podíl Applu na trhu smartphonů v USA, i když se celkový trh zmenšil. Ve středu navíc tato data podporuje zpráva společnosti Consumer Intelligence Research Partners (CIRP).
Co data ukazují?
Přechod mezi mobilními operačními systémy je pro majitele chytrých telefonů často vnímán jako výzva, která vede k silné loajalitě vůči jejich současnému operačnímu systému. Za posledních pár let však došlo ke znatelnému nárůstu podílu kupujících iPhone, kteří dříve používali zařízení Android.
CIRP analyzoval údaje o nákupech iPhone za posledních devět let, přičemž vzal v úvahu chytré telefony, které kupující iPhone vlastnili těsně před zakoupením svého nového iPhone. Zjistili, že od března 2022 do března 2023 15 % jednotlivců, kteří si koupili iPhone, uvedlo, že přešli z telefonu s Androidem, zatímco 83 % uvedlo, že zůstali věrní iPhonu.
Frekvence přepínání Androidu se však za posledních devět let snížila. Během 12 měsíců před březnem 2016 byla míra kupujících iPhone, kteří přešli ze smartphonu Android, na svém vrcholu, a to 21 %. Tato sazba se do roku končícího v březnu 2020 stabilně snižovala na 10 %.
Od té doby docházelo k postupnému nárůstu a dosáhlo současné míry 15 %. Podíl uživatelů iPhonů, kteří si neustále kupují nové iPhony, ve stejném období také neustále rostl.
V roce, který skončil v březnu 2015, 69 % kupujících iPhone uvedlo přechod z jednoho iPhonu na druhý. To se od té doby zvýšilo, zejména kvůli menšímu podílu kupujících iPhone, kteří byli poprvé uživateli chytrých telefonů nebo mobilních telefonů.
Významná část růstu vlastnictví iPhonů mezi kupujícími iPhonů se odehrála vytěsněním jiných kategorií smartphonů, jako jsou Blackberry, Windows, menší operační systémy a základnější telefony, jako jsou vyklápěcí telefony. Během 12 měsíců končících v březnu 2015 tito uživatelé představovali 13 % kupujících iPhone.
Po devíti letech dominance mezi iOS a Androidem však tyto alternativní možnosti z trhu do značné míry zmizely.