Na rostoucím globálním trhu Apple Watch nadále dominují s více než trojnásobným podílem na trhu než jejich nejbližší konkurent Samsung. Nový výzkum tvrdí, že celosvětový prodej chytrých hodinek se ve druhém čtvrtletí roku 2022 zvýšil o 13 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2021. Zprávy následují po předchozím výzkumu, podle kterého se prodeje za Q1 2022 meziročně zvýšily o stejných 13 %.
Jak si vede prodej chytrých hodinek ve světě?
Podle Counterpoint Research vzrostly dodávky Applu meziročně o 8 %. Výzkumná společnost však poznamenává, že vzhledem k tomu, že se blíží konec cyklu uvádění Apple Watch, „pokles dodávek řady Apple Watch 7 se ve srovnání s předchozím čtvrtletím prohloubil.“
Přestože Apple zůstal se značným náskokem ve vedení, jeho podíl na trhu ve druhém čtvrtletí 2022 klesl na 29,3 %. To je ve srovnání s 30,6 % o rok dříve.
Counterpoint Research říká, že čínský ekonomický pokles zaznamenal pokles prodejů chytrých hodinek v regionu. Celkový indický trh chytrých hodinek zároveň vzrostl o více než 300 %.
V důsledku toho, zatímco USA zůstávají největším kupcem chytrých hodinek, Indie se posunula na druhé místo. Čínu to posunulo na třetí místo a Evropu na čtvrté místo.
Co se týče konkrétních prodejců, došlo také ke změně mezi Q2 2021 a Q2 2022. Samsung nyní zvýšil svůj podíl ze 7,4 % na 9,2 %, čímž se celkově posunul ze třetího na druhé místo.
Předchozí držitel druhého místa, Huawei, zaznamenal pokles svého podílu z 9 % na 6,8 %, čímž se umístil na třetím místě.
Counterpoint poznamenává, že údaje o jeho chytrých hodinkách zahrnují rozpočtové modely.
„Během čtvrtletí se 30 % modelů dodaných na indický trh prodalo za méně než 50 dolarů,“ řekl přidružený ředitel Sujeong Lim. „Hlavní místní značky uvedly na trh cenově výhodné modely, které snižují vstupní bariéry pro spotřebitele.“