Fronty před Apple Store mohou být i zajímavým zdrojem informací, využil je například Gene Munster ze společnosti PiperJaffray, který provedl průzkum mezi 236 zákazníky ve frontě a sesbíral poměrně zajímavé údaje.
Pouhých třicet procent čekajících vlastnilo první iPad a mělo zájem i o druhou generaci, což není zas tak překvapivé zjištění vzhledem k tomu, že nový iPad pro majitele prvního nic zásadního nepřináší. Otázkou je, co se stane, až aplikace začnou využívat vyššího výkonu iPadu 2. Apple tím navíc získá ještě větší podíl na trhu tabletů, kde má již teď 90 %.
Téměř polovina (47 %) měla zájem o 3G model a 41 % chtělo verzi s 32GB paměti. Oproti původnímu iPadu narostl zájem i o 64GB variantu a lze tedy usuzovat, že průměrná cena za jeden prodaný iPad vzrostla.
65 % vlastnilo iPhone, pravděpodobně se tedy neobávají, že by byl iPad pouze přerostlým iPhonem bez možnosti volat.
Zajímá-li vás rozdělení uživatelů mezi Macy a „ostatní PC“, nejednalo se o tak razantní rozdíly a Mac měl opravdu velmi mírnou převahu 51 %. U prvního iPadu byl naopak rozdíl opravdu velký, mezi zájemci vedli uživatelé Macu se 74 %.
Průzkum také zjistil, že dvacet čtyři procent čekajících vlastní Kindle, zatímco u první generace to bylo procent třináct a pouze šest procent plánuje na svém iPadu hlavně číst. Evidentně je tedy iPad více vnímán jako víceúčelové zařízení a ne jen jako čtečka, první generaci totiž plánovalo mít hlavně na čtení 19 % zájemců.
Z průzkumu tedy vyplývá, že zájem o iPad roste i mimo uživatele Macu a iPad je většinou vnímán jako multimediální zařízení, které toho umožní daleko více, než jen čtení. Z růstu zájmu o vyšší kapacity se dá předpokládat, že lidé plánují používat svůj iPad pro sledování filmů, případně v něm přechovávat i svou iTunes knihovnu, velikost aplikací také v poslední době roste, a tak není divu, že nechtějí být omezeni kapacitou a vybírat „co smažou kvůli nové hře“.
Zdroj: Tech Fortune a AppleInsider
Comments are closed.