Space Impact: port další Nokia hry, tentokrát špatný

Starým hrám odolávám jen těžko, a tak není překvapením, že jsem neváhal a k již recenzovanému hadu jsem dokoupil Space Impact, další z nokiáckých klasik.

Starým hrám odolávám jen těžko, a tak není překvapením, že jsem neváhal a k již recenzovanému hadu jsem dokoupil Space Impact, další z nokiáckých klasik.

Zatímco Snake se s aktualizací stal Snake záležitostí, ke které se neustále rád vracím, u Space Impact se tentokrát bohužel neopakoval pocit naplnění nostalgických vzpomínek, ale spíše vlny stupňovaného vzteku úměrnému době hraní. A jelikož podobných her na App Store moc není, bude nejlehčí Space Impact porovnat s etalonem. Přeci jen se jedná o porty ze stejného „operačního systému“ jdoucí stejnou cestou, tedy vyobrazením těla původní Nokie jakožto terminálu pro ovládání, je ale vidět, že když dva dělají totéž, není to totéž.

Zatímco Snake je po chvíli běžně hratelnou záležitostí, Space Impact se kvůli potřebě ovládat 6 malých tlačítek nalepených těsně k sobě stává doslova utrpením. Sice i zde lze tak nějak odhadnout, kde asi tak ťukat, vzhledem k velikosti (respektive malosti) tlačítek se ale ve finále je stejně nutné podívat, protože se většinou netrefíte a dost často tak i přijdete o jeden z životů. Jen připomenu, že o život přicházíte při každém střetu s vetřelcem, či později i jeho střelou. Můžete se jim ale samozřejmě bránit stejným kalibrem, tedy zastřelením pomocí tlačítek 1 nebo 3 stejně jako v předloze, možná novinkou je trojitá dávka při přidržení tlačítka, tím si nejsem jist. Ovládání tak zůstalo autentické, stejně jako pro pohyb stále slouží 8, 0, * a # a pro speciální střely 4 nebo 6. To všechno se ale dočtete i v krátkém návodu. Možná jen o něco málo delší je ale celá hra, která (dle slibů jen prozatím) obsahuje pouhé tři úrovně. To je ovšem vyváženo tragickým ovládáním, díky kterému budete i tyto tři úrovně hrát překvapivě dlouho.

Ruku v ruce s malými tlačítky jde i nemožnost mačkat jich více najednou. Musíte se tedy nejdříve přesunout, a pokud to ještě stihnete, pokusit se vetřelce zastřelit.

Stejně jako Snake, i Space Impact nabízí integraci s Game Center. Kromě zapisování nejvyššího skóre hra nabízí i achievementy, i když je jich pouze sedm. Detailem, který se ve zbytku již ztratí, je pád aplikace pokaždé, když se chcete po jedné z mnoha smrtí podívat přímo ze hry do Top Score na Game Center…

Zatímco ze Snake jsem byl nadšen, Space Impact doporučit, bohužel, nemohu. Je totiž velký rozdíl, mít možnost poznat tlačítka po hmatu nebo jenom šmudlat po displeji ve snaze najít to správné, což Snake řeší možností přepnutí na přívětivější verzi ovládání.

Stručně a jasně, sice Space Impact na chvíli zabaví, ale v nynější verzi bych si, být vámi, nechal zajít chuť. Zatím mi totiž tento port spíše znechucuje vzpomínky na původní verzi a přemýšlím nad koupí bazarové Nokie. Snad se vše zmíněné spolu se slíbenými aktualizacemi zlepší, prozatím tedy rozhodně nekupovat.

Space Impact – App Store – 0,79 €

Comments are closed.

Previous Article

Spekulace: rok 2012 přinese MacBook Pro s Retina displejem

Next Article

Vánoční Apple reklama: Santa Claus má nového pomocníka - Siri

Related Posts

Real Racing 2: nejoblíbenější závodní hra se dočká pokračování

Firemint poslední dobou hýří novými oznámeními a jinak to nebude ani teď - Firemint totiž oznámil pokračování jedné z nejoblíbenějších her na iPhone - Real Racing 2. O pokračování této hry však zatím nevíme skoro nic - dle oznámení je ale jisté, že vývojáří pracují pouze na verzi pro iPhone - nejspíše se tedy dočkáme verze pro iPad (dovoluji si tipnout s přívlastkem HD na konci) v pozdější době, než tomu bude u iPhonu.