EPOCH: postapokalyptická robotí akce s perfektní atmosférou

Robotí populace se rozhodla vzbouřit a začít střílet do vlastních řad s cílem vyhladit jedince, které vyrobila konkurenční společnost. Vyzkoušejte si, jaké je to být v kůži robota, který se probudí uprostřed válečné vřavy.

Na téma robotí apokalypsy bylo již napsáno mnoho knih, natočeno mnoho filmů a uděláno mnoho her, ovšem drtivá většina se shoduje v tom, že příčinou této apokalypsy bude fakt, že se roboti vzbouří proti lidem, pro které pracují a jejichž jsou otroky. V dnešní hře, která nese zajímavý název “EPOCH.”, je to ale úplně jinak – roboti se sice vzbouří, ale ani ne tak proti lidem, jako proti sobě navzájem. V důsledku válečné vřavy pak padne na kolena celé město, neboť robotům je úplně jedno, že se jim do cesty připlete nějaký nepodstatný člověk.

Hlavním hrdinou, za kterého si ve hře EPOCH. zahrajete, je jeden z robotů, konkrétně robot typu “Guardian”, produkt jedné ze znepřátelených firem, který měl za úkol chránit určitou důležitou osobu. Zničehonic se však probouzí uprostřed zničeného města na hromadě šrotu a jediným, co mu zbývá, je vzít kulomet a začít střílet po všem, co se hýbe (a co střílí po něm).

I když jde o střílečku, nejde v žádném případě o střílečku v tradičním slova smyslu. Vývojáři této hry jsou zřejmě totiž stejného názoru jako já, tedy že hraní tradičních stříleček není na dotykových zařízeních kdovíjak pohodlné, a tak se rozhodli uzpůsobit celé ovládání dotykovému displeji.

Zapomeňte tak třeba na míření, které bude prováděno automaticky – na druhou stranu si budete muset osvojit schopnost schovat se v pravou chvíli, neboť pohyb z jedné skrýše do druhé, vykukování a schovávání se bude tvořit drtivou většinu vašich akcí v této hře.

Možná se vám to bude zdát jako nuda, ale vůbec tomu tak není. Právě naopak – hra je tak rychlá, že nebudete vědět, kam dřív skočit. V průběhu misí se totiž vynoří nové typy nepřátel, které od základů nabourají vaši strategii schovávat se, dokud nepřítel nezačne přebíjet, a potom ho zákeřně zastřelit. Možnost házet granáty či vysílat na nepřátele rakety (a mnoho dalších) akci jenom podpoří.

S pouhou desítkou misí hra na první pohled vypadá jako krátká, ale díky tomu, že další obtížnosti nespočívají pouze v tom, že nepřátelé mají více životů, ale nabídnou i další obsah, je zábava zaručena na hodně dlouhou dobu. Pokud na tom budete jak já, strávíte pěkných pár desítek minut jen u posledního zákeřného bosse.

Robot po cestě sbírá jak zkušenosti, tak i nové předměty, zbraně či brnění, které si pak může nasadit (tyto věci jdou ale samozřejmě také koupit). Při každé misi se vám také povede zachytit nějaký zajímavý signál, který si pak můžete přečíst a udělat si obrázek o tom, proč město vypadá tak, jak vypadá, a co se vlastně odehrávalo v prvních chvílích této apokalypsy. To považuji za velké plus.

Grafika hry je postavená na stejném Unreal Enginu jako třeba Infinity Blade, což už jasně říká to, že bude skvělá – a ona opravdu je. rozbořené město vypadá perfektně, stejně jako grafika robotů. A pokud by snad ještě grafika měla nějaké ty rezervy, v zoufale rychlé akci si toho ani nemáte šanci všimnout.

Hlavní přednosti hry vidím v její originálnosti a skvělé grafice, díky níž jsem u ní ihned strávil několik hodin. Celé je to navíc doprovázeno pěkným příběhem, což není u všech her obvyklé. Škoda jen toho, že hra neobsahuje více typů nepřátel a více levelů – a také že nejsou k dsispozici nějaké více “challenging” achievementy než jen “dohraj hru na těžkou obtížnost”. Jinak však hře nemám co vytknout a rozhodně vám ji doporučím. Moje hodnocení: 85%. Hru jsem hrál ve verzi 1.0.2.

EPOCH. – 4,99€ (momentálně ve slevě za 2,39€) – App Store link (iPhone/iPad)

Comments are closed.

Previous Article

Orba: jednoduchá, avšak chytlavá strategie na odreagování

Next Article

iOS 5.1: druhá beta umožňuje mazat fotky z Photo Streamu

Related Posts

Hry na iPhone: Prečo sú úspešné?

Pred pár dňami som s mojim kamarátom (uživateľom iPadu) viedol rozhovor, v ktorom sme rozoberali, prečo sú hry na iPhone/iPod/iPad také úspešné. To, že úspešné naozaj sú, myslím nemá cenu ani rozoberať, veľmi jasne o tom hovorí reč čísel: obrovský počet hier v AppStore, ktorých sa predali desiatky milióny kusov a ktoré svojim developerom (a samozrejme aj Applu) zarobili desiatky miliónov dolárov. Čo sa teda skrýva za úspechom týchto hier?