Na letošním veletrhu CES byla kromě již tradičního příslušenství pro zařízení od Apple představena i jedna opravdu revoluční novinka, která vypadá natolik dobře, až se jeví jako neuvěřitelná. Firma Liquipel zde totiž prezentovala stejnojmennou technologii, díky které dokáže ochránit elektronická zařízení od poškození pří styku s vodou.
Momentálně firma Liquipel působí pouze na americké půdě a i zde musela dočasně pozastavit příjem dalších objednávek z důvodu vysokého zájmu, jinak ovšem stačí zaslat svůj přístroj a za cenu z titulku plus poštovné se vám vrátí voděodolný. Zatím však firma tuto službu nabízí pouze pro iPhone 4S/4/3GS/3G, HTC Evo 4G/Evo Shift 4G/MyTouch 4G/Thunderbolt, Motorola Droid X/X2 a Samsung Charge.
I přes fakt, že sama firma zařízení ošetřená svou technologií prezentuje jako bez problémů funkční i zcela ponořená, takovéto používání samozřejmě výrazně nedoporučuje. Zároveň také nenabízí žádnou formu refundace v případě, že opravdu dojde ke kontaktu zařízení s kapalinou a Liquipel nedokáže poškození zabránit. Pokud ovšem po kompletním utopení necháte stroj pořádně vyschnout a vysušíte konektory, měl by být zcela funkční. Jako ochrana proti převrhnuté sklenici, vysoké vlhkosti v koupelně nebo třeba dešti by to ale měla být dostačující alternativa ke všemožným pouzdrům při zachování čistého designu.
[youtube width=“640″ height=“360″]http://www.youtube.com/watch?v=8LdjnMLg3Dc[/youtube]
Technickou stránku věci si sice Liquipel chrání, odhalil ale, že je přístroj umístěn do vakuové komory, do které je napuštěn speciální plyn. Látka se tak dostane všude, kam se teoreticky může dostat i voda nebo vlhkost, tedy i do konektorů, či přímo dovnitř telefonu. Údajně se navíc vrstva neošoupe a díky opravdu malé tlouštce ani není vidět, pokud tedy nebudete telefon zkoumat pod mikroskopem…
Pokud se tedy nejedná o dokonalý podvrh, do budoucna by mohlo jít o zajímavou možnost pro výrobce. Ti by mohli již před prodejem ošetřit své výrobky touto technologií a využít ji jako další zbraň v boji s konkurencí. Otázkou ale zůstává, zda nezůstanou u pro sebe výhodnější, aktuální varianty, kdy si zákazník zkrátka koupí nový přístroj.
Zdroj: Liquipel
Výrobci to podle mě nezavedou, protože chtěj, aby se nám zařízka utápěla a my kupovali nová .) jinak by to u takového iPodu shuffle například…už dávno bylo
Zároveň by to ale mohl být dobrý tah pro to, aby si jej někdo koupil.