Bartending: vzpomínky jednoho Apple Génia

V nové knize Bartending: Memoirs of an Apple Genius Stephen Hackett na ani ne čtyřiceti stranách vypráví několik událostí, se kterými se musel pravidelně potýkat jakožto Apple Genius.

V nové elektronické knize Bartending: Memoirs of an Apple Genius Stephen Hackett na ani ne čtyřiceti stranách vypráví několik událostí, se kterými se musel pravidelně potýkat jakožto Apple Genius.

Kniha je sbírkou krátkých historek z let 2006–2008, kdy Hackett pracoval jako Genius v Apple Store a měl tak na starosti technickou podporu v jedné z poboček. Nejedná se ovšem o žádná šokující odhalení a pozadí fungování prodejen zůstává až na drobnosti víceméně utajeno. Hackett spíše vzpomíná na jednotlivé případy, které mu utkvěly v paměti, ať již se jednalo o boj s nadřízenými, nefunkčními přístroji, či nepříjemnými zákazníky.

Jedná se o rychlé čtení, a ačkoliv se nic zákulisního nedozvíte, i těch pár povídek je zajímavým pohledem na to, jak Hackett sám občas ohýbal interní pravidla pro dobro zákazníků a vzhledem k tomu, že v souvislosti s tím nezmiňuje žádné problémy, leccos to vypovídá i o skutečném přístupu celé firmy k zákazníkům.

V jednotlivých příhodách ovšem nejde příliš do hloubky, a i když tím kniha alespoň neztrácí na svižnosti, možná by v některých případech stálo za to některé historky trochu rozvést. Obzvlášť u historky s vibrujícím iPhonem, který … no řekněme, že s ním (v té době prací dosti vynervovaný) Hackett nezacházel zcela předpisově…

Popisuje také absurdní situaci s příchodem prvního iPhonu, kdy kvůli snaze Applu utajit informace před veřejností ani dost dobře nevěděl, co vlastně první dny prodává. Po zkušenostech s příchodem dalšího iPhonu se již rozhodl s prací nadobro skoncovat.

Bartending: Memoirs of an Apple Genius nakonec ukazuje, že práce v Apple Store není o moc jiná, než u jiných firem, i když je díky „Apple přístupu“ o trochu lepší. Chcete-li se dozvědět něco málo z druhé strany pultu a překousnete občas mírně arogantní chování autora, můžete si knihu koupit přímo ve formátu pro iBooks (ePub) za necelou stokorunu na GeniusMemoirs.com.

Comments are closed.

Previous Article

Podívejte se na první Apple iPhone z roku 1983

Next Article

Pašování 216 kusů iPhone přes hranice uvnitř lahví od piva

Related Posts

Microsoft KIN: po 48 dnech prodeje končí, nebyl o něj zájem!

Pamatujete na mou provokativní recenzi Microsoft Kin: nejhorší dotykový telefon je tu? Předvídal jsem v ní, že KIN nemá šanci na úspěch, protože jeho špatná konstrukce osazená chabým operačním systémem nebude nikomu vyhovovat. Má slova se potvrdila a KIN byl opravdu nejhorší dotykový telefon, protože po 48 dnech Microsoft stáhl KIN z prodeje. Přístroj zkrátka nikoho neoslovil!