App Store: Apple zavádí „předplatné“ i pro hry

Apple chystá v App Store novinku v podobě „předplatného“ pro hry, které se následně budou do vašich iPhonů streamovat. Co si o celém nápadu myslíte?

Je to jen pár měsíců, co byl do App Store implementován systém předplatného, které využívají především noviny, časopisy a další periodika, pro které je tento model placení jako ušitý. Napadlo vás ale někdy, že byste si mohli podobným způsobem pořizovat třeba i hry – třeba v podobném stylu, jako se hrají MMORPG hry typu World of Warcraft?

Přesně tento model by měl být další žhavou novinkou App Store, která bude uživatelům nabídnuta co nevidět. Prvním herním studiem, které tento způsob platby za svoje hry bude využívat a propagovat, bude studio Big Fish Games. Bude pravděpodobně možné “pronajmout” si jak jednotlivé hry za zhruba pět dolarů měsíčně, tak i všechny hry naráz (za zvýhodněnou cenu). Tato cena ovšem platí pouze pro rok 2011 (samozřejmě aby společnost nalákala co nejvíce uživatelů), od roku 2012 bude měsíční poplatek činit zhruba sedm dolarů.

Hry si budete předplácet ve speciální aplikaci, která vám poté dané hry bude do iPhonu či iPadu streamovat, a tak hra nebude fyzicky na vašem zařízení a budete potřebovat připojení k Wi-Fi, což nemusí každého potěšit. Rychlost, stabilita a odezva připojení navíc nemusí také vždy postačovat.

Tento nový model se nejvíce podobá poměrně úspěšnému hernímu systému OnLive, kde si hry také časově předplácíte a jsou vám poté streamovány do počítače. Výhodou tohoto systému je také fakt, že není brán ohled na výkonnost vašeho počítače, a tudíž si můžete zahrát nejnovější hry i na několik let starém stroji, který by za normálních okolností hru nezvládal. Když jsem OnLive zkoušel, narazil jsem ale na nepříjemnost v podobě ne příliš rychlé odezvy. Vypátral jsem, že problém je v tom, že jsem byl k internetu připojen právě přes Wi-Fi, a nikoliv kabelem, který poskytuje o něco vyšší stabilitu.

Otazníkem tedy je, jak plynule bude nový systém na App Store fungovat. V mysli mi také vyvstávají následující otázky: Jak se bude u těchto aplikací počítat oblíbenost do žebříčků App Store? Budou studia poskytovat oba modely, nebo jen ten nový, a uživatelé tak nebudou mí na výběr? Jak se budou řešit aktualizace? Co budu dělat, když budu chtít hrát offline?

Sám jsem z této novinky poměrně rozpačitý. Nemám výhrady proti systému předplatného, u kterého si myslím, že by se pro některé tituly (například Gameloftí Order & Chaos Online) vyloženě hodil, ovšem se streamováním mám docela velký problém – především se mi nelíbí, že nebudu moci hrát offline. Doufám tedy, že systém předplatného se stane pouze další možností, jak platit za hry, a hráči do něj tedy nebudou vývojáři nuceni. V tomto názoru, už jen podle četných komentářů na zahraničních webech, určitě nejsem sám.

Jak se na to díváte vy?

Update

Zdá se, že Apple zametl všechno pod stůl, protože odstranil z App Store aplikaci studia Big Fish, která zprostředkovávala předplatné aplikací a jejich streamování. Vývojáři tvrdí, že na novince s Apple pracovali několik týdnů, a tak nikdo prozatím netuší, proč se najednou Apple rozhodl celou akci zrušit.

Zdroj: gigaom.com/apple, 9to5mac.com

366 comments
  1. Nechápu proč je nutné to streamování. Resp. pochopil bych to u jiných platforem (pc, …), ale zrovna u iOSu, kde je míra pirátství velmi nízká … Jediné co mně napadá, že by se na iOS dostali i věci na které iOS zařízení nestačí výkonem, ale mně osobně to přijde jako kravina už jenom kvůli tomu, jak píše autor, že to bude mít špatné odezvy …

    Trochu jsem nepochopil z článku, bude se platit předplatné 5 USD za pronájem jedné hry a nebo všech her od jedné značky ? (rozhodně mi to nedává smysl za pronájem jedné hry, to bych si jí radši koupil za téměř identické peníze …, samozřejmě u onlinovek by to bylo něco jiného …)

  2. je to zle. zle, zleee a navyse je to vyplod choreho mozgu. Len dufam, ze nebudeme musiet pouzivat vylucne len tento chory vyplod. A ozaj, co hry ktore doteraz si vsetci kupovali? Zostanu nadalej funkcne a mojim vlastnictvom tak ako doteraz, alebo ich nenapadne postahuju. Uz sa mi totoz stalo u jednej fajn hry, ktoru som si riadne zakupila, teda nebola Free, ze po tom ako som pre urcitu chybu iPhonu urobila tovarensky reset, hra uz nebola v AppleStore a doteraz nie je. Jasne, bola to aj moja chyba lebo som si nespravila zalohu, ale kto s tym pocital ze?

    Ked to tak zhrniem vyvojar tohoto napadu je asi cvok a asi uz nic nevie ine vymysliet, pretoze ja ked chcem hrat online hry tak sa mi lepsie hraju na PC, ktore je bezne a trvale pripojene na iternet. Neverim, ze niekto kto je doma a ma PC alebo Notebook bude hrat online hry na mobile. Hrat sa na mobile je dobre tak ked niekde nutene cakam dlhsiu dobu na nieco a skratim ci vyplnim si to cakanie hranim a na to je lepsie zakupena hra na pevno. Pretoze hrat online hry na iPhone mimo svojho domu, tak to musim mat dalsie internetove mobilne data, co nie je najlacnejsia zalezitost  a popravde tych volnych WiFi sieti zas az tolko nie je. No a keby ich aj bolo, prihlasit sa k svojmu uctu /bez toho to urcite nepôjde/ na cudzej WiFi sieti je znacne riziko. To nespominam vsetky problemy so streamovanim, silou signalu a inych technickych zalezitosti, ktore mozu hodne pri hre strpcovat zivot.

     Davam tomuto choremu napadu prst dole a v bodovom rebricku minus 10 bodov  ci hviezdiciek.   

Comments are closed.

Previous Article

Černý pátek: čekají nás hromady slev v Online Store a App Store

Next Article

Dvojrecenze: nenáročné oddychovky Candy Town a Tiny Journey

Related Posts
Číst více

10 nejlepších iOS her za rok 2012

Rok 2012 byl plný nových aplikací, her a překvapení. Nyní se pomalu blíží ke konci a je čas na zhodnocení z oblasti aplikací a her na App Store. Přinášíme vám proto žebříček deseti nejlepších her za rok 2012.